Múlt héten megint vonatokat fotózni indultunk, ezúttal az ausztriai Nordbahnra, az időjárás viszont nem állt mellénk, konkrétan az utazás célját jelentő témát fotófelhő árnyékolta be (persze csak arra a pár percre, amíg elment mellettünk, addig főhettünk a napon). Elegünk is lett az egészből...
Szerencsére kitérő programnak még előző nap kinéztük a schwechati repteret. Persze nem trú spotterként, csak turista jelleggel, a kilátóteraszról. Ez aztán annyira bejött, hogy déltől két megszakítással (egyszer ebédelni kellett, egyszer meg vonatot fotózni a közelben) zárásig maradtunk :)
Bécs nemzetközi légikikötője a gépmozgásokat tekintve úgy két és félszer forgalmasabb Ferihegynél, és ez látszott is: mindig mozgott valami, néha 6-7 gép is egyszerre, ráadásul nagyobb repülőből is többet láttunk (többek közt egy A380-ast). A terasz kellemes hely, csak elég messze van a masináktól, konkrétan egyetlen állóhelyre lehetett takarás nélkül rálátni (a másiknál épp bontották a betont). Ezzel együtt jól eltöltöttük az időt, én például a földi kiszolgálókat is figyeltem, mert szerintem az ő munkájuk majdnem olyan érdekes, mint maguk a repülőgépek.
Ez itt fent a nap utolsó képe volt, a készítésekor már konkrétan ott állt mellettem az őr, hogy ő zárná a teraszt, fáradjak kifelé. Azért jó fej volt, megvárta, amíg megáll a gép és exponálok :) Az esti képek sikerültek a legjobban, de ahogy az sejthető, nappal is próbálkoztam - aztán amikor sikertelennek éreztem a próbálkozást a szánalmas zoomommal, inkább videóztam:
Igaz, a kamerába is elkélt volna egy optikai stabilizátor, vagy legalább egy műhorizont :) Az A380-ason kívül volt még pár érdekes gép: két Air Berlin festésű, melyek alól "kihalt" a társaság, business jetek, sok szélestörzsű, egy Jumbolino, és az indexképen látható Boeing 717-es, ami a Douglas DC-9-es utódja. Utóbbit Európában csak ez a társaság üzemelteti, ami furcsa ahhoz képest, hogy egykor az Austrian színeiben az elődtípus DC-9-esből és MD-8x-ből mennyi "lakott" itt a reptéren. Amúgy szerintem a sziléziai villamosos trilógia óta nem dolgoztam ennyit videóval: egy teljes napom elment az összeállításával! Először a megfelelő snittek összegyűjtése, aztán annak a kitalálása, hogy hogyan lehetne csak a relatív remegésmentesebb 10-15 másodperceket bevágni, aztán kigyűjtöttem a látható gépek típusát (már ahol el tudtam olvasni a lajstromjelzést), aztán átnéztem többször, feliratoztam, átnéztem többször, lerendereltem, megnéztem újra, hibákat találtam, javítottam őket, újrarendereltem, elütést találtam rögtön a címben, megint újrarendereltem... Nem vagyok biztos abban, hogy megérte, de hátha valaki így is érdekesnek találja :)
Ez megy most