Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (8) 1980 (8) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (26) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (9) 424 (13) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (43) Balt Korthals Altes (7) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (15) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (816) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (275) csehország (61) csehszlovák (39) csörgő (9) cukiság (35) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (10) énblog (406) énzene (21) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (8) ezerötszázas (5) ezres (11) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (7) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (33) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (41) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (345) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (122) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (882) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (6) közlekedés (369) kritika (71) kulfoldi szemmel (101) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (58) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (322) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (226) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (79) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (20) nyugat-berlin (6) NZA (9) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (20) popkultúra (124) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (20) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (23) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (39) rock (80) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (29) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (218) tapolca (6) társadalom (5) tatra (28) taurus (7) technika (62) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (8) tömegközlekedés (390) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (69) trolibusz (62) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (325) utcakép (196) uv (44) vár (11) várnegyed (8) város (436) városkép (90) városliget (8) vasút (506) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (788) villamos (731) vlog (7) vonat (11) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (39) youtube (311) zene (207) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sárga tuják fekete-fehérben

2021.03.01. 07:00 :: Hamster

Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak).

1073_11_nagyszombat_utca_1979_04_03.jpg

A Colosseumot ma is megkerüli félig a római villamos, de egykor nekünk is volt hasonló látványosságunk: a 11-es tuja a katonavárosi amfiteátrum mellett tért át a Pacsirtamező (akkor Korvin Ottó) utcáról a Bécsi útra. A kép készítésekor, 1979 áprilisában a 11-esnek már kevesebb, mint két éve volt hátra a megszüntetésig, pedig milyen jó lett volna, ha megmarad, és a Budai Fonódó ezen az útvonalon eljuthatott volna a Flórián térre is...

2012-2013_33_obuda_kocsiszin_va_1979_04_03.jpg

A 11-es a Margit híd és a ma már nem létező óbudai kocsiszín közt járt, a Flórián tértől a Váci útig járó 33A-val és a Nyugatihoz járó 33-assal együtt. Utóbbi járat a remizben fordult: bement a hátsó kapun, és kijött az elsőn. Ezt a kocsiszínt 1996-ban eladás helyett inkább modernizálni kellett volna, és akkor az 1-es és 17-es villamosok egy részének ma nem Újpestről kellene jönniük, a 41-esekének meg nem Józsefvárosból...

2047-2046_8_ujpest_istvan_ter_va_1979_04_05-sai8-sharpen.jpg

A nyolcvanas évek első felében úgy hullottak a villamosviszonylatok, mint a legyek: az újpesti piactól mindenféle kisebb utcákon át egyetlen vágányon a Megyeri útig kanyargó 8-as például 1980 utolsó napján közlekedett utoljára.

2075-2074_51_nagyvarad_ter_va_1979_04_02-sai8-sharpen.jpg

A Nagyvárad térről, illetve 1980-tól már csak a Használtcikk piactól Pestszentimrére kijáró 51-es kicsit tovább húzta: 1983 júliusáig. A részben egyvágányos, a szembejövő kocsikat kitérőkben beváró viszonylat persze igazából nem az Üllői úti szakaszáról volt híres, ...

2550-2551_51_bivaly-ret_1979_04_04.jpg

... hanem a Bivalyréten átdöcögésről, ahol még egy gémeskút is adta magát fotótémának. A romantikus látszat senkit ne tévesszen meg: ez egy szemétlerakóhely volt, a villamos mögötti dombocska igazából földdel betakart városi hulladék.

2988-2989_23_konyves_kalman_krt_1979_09_14.jpg

A 23-as villamos megszűnéséről nemrég írtam, de nem tudok betelni a régi Könyves Kálmán körúti képekkel, mint amilyen ez is. Érdekes, hogy az 1913-ban gyártott villamos látszólag biztosan áll a síneken, eközben a több generációval fiatalabb troli úgy néz ki, mintha éppen hassal hárítaná az aszfaltot...

A képekért köszönetet szeretnék mondani Tomáš Dvořáknak és Remmer Tibornak. A felvételek szerzői jogai a készítőt illetik, továbbpublikálásuk csak az ő engedélyével történhet!

35 komment

Címkék: budapest város tömegközlekedés fekete-fehér utcakép 1979 kulfoldi szemmel Tomas Dvorak

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6716439564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ó, az a csodálatos újpesti sárga keramittégla! Mára szinte teljesen kiveszett. Legutóbb a kispesti Kossuth Lajos utcában láttam még, aztán máshol nem is tudok ilyet. Pedig mekkorákat lehetett esni rajta :-)
Eszméletlen, hogy milyen hangulatuk tud lenni a fekete-fehér fotóknak is...
Nagyon jó és szép! Köszönettel! Még, még, még! Én még utaztam a 23-on,dupla kis pótkocsival, -úgyszintén a 24.- meg a pótkocsis 75-ös trolin. Azt a hangulatot, meg a fiatalságot, semmi nem hozza vissza, csak a régi képek. Sajnálom, hogy a CAF-káknak nem lesz ilyen hatása 50 év múlva. Ne legyen igazam!
Mai szemmel nézve tényleg nagy butaság volt némelyik villamosvonal megszüntetése. Még valamit nem értek: sok helyen megmaradt a vonal, viszont a végállomásnál felszámolták a hurkot(pl. Új köztemető, Hűvösvölgy, Széll Kálmán tér, Tóth Árpád utca). Pedig ezeken megfordulni egyszerűbb volt, mert nem volt szükség irányváltásra.
Az első képen a jobbszélen mi az az épület? Ott ma a Nagyszombat utca 2x1 sávja van...
A villamos-vonalak tényleg úgy hullottak, mint a legyek, de lettek helyettük új metró-szakaszok, és helyenként új trollibusz-vonalak.
Az ott az egykori Goldberger gyár épülete a jobb szélen.
@Békássy Csaba: És nem sokat érnek, millió átszállás a rélgi egy vonal helyett. :-((
Persze aki nem ismerte az akkori utazási lehetőségeket, csak a maiakat, annak ez pont megfelel.
@nyelv-ész: A Móricz közelében is van még egy megőrzött keramitos utca, ezen kívül már én is csak kapualjakban, udvarokon szoktam látni.
@mester utca: Miért, 50 év múlva már nem lesz divat a nosztalgia? :)
@laci_52: A hurokvágányok sok helyet foglalnak el, hangosak és a sínek is gyorsan kopnak, azaz foglalkozni kell velük. Kétirányú járművek mellett nem sok értelmük van.
@Békássy Csaba: Igen, kiemelten sikeres beruházás volt a Pacsirtamező utcai, a megyeri és a pestszentimrei villamos és troli.
@Hamster: Tökéletesen egyetértek, de külföldön mindenütt egyirányú villamosokat láttam csak, hurokvágánnyal, ill. Lisszabonban egy vonal egyik végállomásán deltázással. Ill. Portóban jár egy kétirányú villamos, de az nosztalgiajárat, turistáknak, egy szerelvény ingázik.
Amikor a Tátrákat vettük, a csehszlovák szállító egyik munkatársa mondta egy tárgyalás szünetében, hogy a kétirányú szerelvényeket veszélyesnek tartják a véletlen ajtónyitás miatt. Én ilyet X év alatt egyszer tapasztaltam.
Szerintem sokkal több érv szól a kétirányú mellett.
Két érdekesség:
1. A 11-es tábla alig fér el a viszonylatjelző helyén, ugyanis a Ganz-csuklóshoz készült.
2. Az 51-esen látható 2074-75-ös az utolsó mohikánok egyike, 1984. augusztus 31-én az utolsó kéttengelyesek között közlekedett a 10/10A viszonylaton.
@BölcsÉsz: Ez így van, de a hurokvágánynak az az előnye, hogy nagyobb a tárolóképessége. Hűvösvölgyben most sem ártana...
@Gabesz9: Ami legalább ilyen fontos: a kétirányú villamosnál, ha valami üzemzavar van, egy visszafogó-váltóval megoldható a részleges további forgalom, míg az egy irányú szerelvényeket sokszor körbe kell vinni.
Ettől persze a hurokvágány előnyei megmaradnak.
Azt gondolod, hogy csak az a jó, ami méterre ugyanott van? Szóval. időközben megépült a Hungária körúti villamos (végig), azon a részen is, ahol 1940-ben már hozzákezdtek, és ott is Budán, Etele úton), ahol sohasem volt villamos (mert még a huszas években feltöltés alatt álló terület volt) Meg azért egy-egy sovány villamosvonal épült Káposztásmegyerre, és Újpalotára is. Természetesen, "hurrá-optimizmusra" ez nem ok, de az érem mindkét oldalát kell(ene) nézni a "tisztán-látáshoz".
@BölcsÉsz: Külföldön sem mindenütt csak egyirányú villamost láthattál: Frankfurt (Maine)a 16-os vonal kétirányú kocsikkal járt, Párizs, Stuttgart (normál nyomtávú), Köln és Hannover villamosai mind kétirányúak.
@P806: Ezek a "mindenhonnan-mindenhova" járatok a múlt század elejének közlekedésszervezésére jellemzőek: a BKVT és BVVV konkurrencia-harca adta ezeket a versengő viszonylatokat, de nem volt teljes, mert ugye a BVVV csak a pesti oldalon járt.
@sujbert: Jó megfigyelések! Nekem az első képen az a szurok- vagy bitumenmelegítő kályha tetszik, már több régi képen is láttam, pl. itt, pedig ez nem ugyanakkor készült kép: m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/timboric/Lijn_11_Nagyszombat_ut.jpg
@Hamster: Attól félek, egyikőnk se fogja megtudni! A villamosok hangulatára gondoltam. Meg tényleg milyen lesz Tátrával, meg CAF-al nosztalgiázni? Lesznek-e még 150 éves, vagy több éves járművek, akár villamos, troli, vagy csak sima busz is? A Múzeumban biztos, de a síneken?
A gémeskutas kép nagyon jó!
Hihetetlen jó képek. Óbudai révén hálas vagyok a megosztásért. Köszönöm.
@mester utca: Jó kérdés, mert egyrészt a mai kocsik rettentő sok helyet foglalnak el, másrészt az elektronikájukat már nem lehet vésővel és kalapáccsal javítani. Néhány helyen már most dobálják ki a stadtbahn kocsikat, sőt, van ahol alacsonypadlóst, és ezekkel tényleg nem lesz könnyű dolga a megőrzőknek. Másrészt viszont szerintem 50 én múlva is lesznek emberek, akiket kellemes nosztalgia tölt el a CAF-ok kapcsán, mert mondjuk azon csókolózott először, vagy azzal ment mindig a nagyihoz. Mindenkinek az a nosztalgia, ami akkor volt, amikor fiatal volt. Szüleinknek a Truman meg a "szegecselt Stuka" (=UZ), nekünk az Ezres, a most 20 év körülieknek az UV, s.í.t.
@Hamster: Buszokból szerencsésebb országokban már (részben) alacsonypadlósok is vannak nosztalgiaállományban, nem? Mintha valamelyik blogposztodban/oldaladon is szerepelt volna egy ilyen. Szerintem ugyanígy ahogy itthon majd egyszer a 412-es Ikarus is nosztalgia lesz, ugyanúgy válhat majd egy CAF vagy Combino is nosztalgiakocsivá 40-50 év múlva.
"másrészt az elektronikájukat már nem lehet vésővel és kalapáccsal javítani."

Nincs itt aggodalomra ok.

-Egy villamos alapvetően áramot eszik. Jó vastag csövön. Hogy mi látja el a motorokat, az más kérdés mert lehet ellenllásmezős primkó kapcsolás vagy mikrokontolleres szaggatós, stb. Lényeg a lényeg, az output-ot mint durungáramot előállító teljesítményelektronikát relatív egyszerű cseréni így inkább a mechanikus alkatrészek illetve annak beszerzése, hiánya lesz a gond a mai villamosokkal a jövőben.

A mai elektronikák / vezérlők faék egyszerűnek fognak hatni a 10-20-30 év múlva készültekkel szemben...
@Hamster: Tökéletesen igazad van! Azért szeretnék 2900-as párost a 60 évvel ezelőtti 30-ről, vagy a 20-ról. Azon volt értelme csókolózni télen a hátsó peronon! Mintha tegnap lett volna.
@toto92: Tulajdonképpen már nálunk is ki van jelölve a nosztalgia Ik412-es, csak asszem még jár :)
@haromegesztizennegy: Nem hiszem, már ma is gond lehet, hogy mondjuk a húsz évvel ezelőtt kifejlesztett kártyákat már nem gyártják a vasúti járműved járművezérlő számítógépéhez, és vagy újat veszel, vagy újat terveztetsz, mert nem fogod tudni pákával megpatkolni. Nem a szaggató a nehézség egy olyan rendszerben, mint egy mai korszerű jármű, hanem a mindenféle összedolgozó vezérlések, és azok szoftverei. De például a Futár már ma is köhög, hogy lehet majd bemutatni a 2021-es utastájékoztatást 2050-ben? Már nem tudod felszögelni a falra, vagy vitrinbe tenni, mint a régi papír- meg műanyagtáblákat :)
@Hamster: Mondjuk nem is tenném ki a vitrinbe :-(
@SomiTomi: Azaz, a Szabolcska Mihály utca. Nekem is mindig az ugrik be, mert ott nőttem fel Kelenföldön a 90-es évek elején. Ha a keramitkockára gondolok, talán még az újpesti önkormányzatnál volt, ill. talán a Bartók Béla út szélső, parkoló sávja is az volt. De utóbbiban nem vagyok biztos, csak rémlik, hogy sárga színű volt.
@haromegesztizennegy: A mechanikus alkatrészek beszerzése szerintem a mostani nosztalgia villamosokhoz is kábé úgy oldható meg, ahogy ötven év múlva a CAF vagy a Combino esetében. Szabvány alkatrészek vannak, amíg nem változik a szabvány, minden mást meg vagy találsz a remiz egy eldugott sarkában ottfelejtve vagy gépműhelyben kell legyártani. Az elektronika nehezebb, pláne amiben mikrokontroller van.
@Klown: A Bertalan Lajos utcánál, ahol kiszélesedett az út, ott biztos ez a sárga korcsolyapálya volt. Illetve a Szabolcska Mihályon kívül még az Eszék utca is ezzel van kikövezve, legalábbis amikor legutóbb néztem, még azzal volt. Ifjúkoromban utóbbiban majdnem elcsapott egy autó, mert megcsúsztam rajta, és megindultam befelé az út közepe felé. Ha még megvannak, le kellene fotózni őket, mielőtt aszfalt kerül rájuk/a helyükre. Vagy ezek ilyen időkapszulának kijelölt utcák?
@SomiTomi: Ma még az van, hogy ha régi motor vagy kontroller kell nosztalgiatujához, akkor kiépítheted egy hóseprőből, de egy Combinóba döbbenetesen kevés dolgot fogsz tudni átépíteni egy CAF-ból :)
süti beállítások módosítása