Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (156) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A delejjel hajtott vonatok előtt...

2021.07.19. 07:00 :: Hamster

... már tudniillik a Balatonfüredig villamos vontatással közlekedő vonatok megindulása előtt leugrottunk IC-vel (aki nem vonat, hanem egy vasútbarát) az északi part érintett szakaszára dízeleket nézni egy utolsó (?) alkalommal. Mivel nem szeretném, ha a kommentszekció a vasutas fórumokhoz hasonlóan dízelesek és nemdízelesek csataterévé változna, kérem, senki se akarja itt kifejteni a véleményét arról, hogy szerinte kell-e madzag ide, vagy nem kell. Ez csak egy rövid bejegyzés lesz négy képpel és egy videóval, semmi több.

img_3952.JPG

Káptalanfüreden emlékeim szerint egy általános iskolai osztálykiránduláson jártam először és utoljára, úgyhogy kitaláltam, hogy itt is akarok fotózni egyet. A felsővezeték oszlopait ugyan "fényképészetileg" nem a jó oldalra rakták, de azért így is lett egy ilyen Bzmotos fotóm. Pardon: 117-es sorozatos fotóm :)

img_3982.jpg

Valamivel korábban láttunk egy Balatonfüreden fekve maradt Desirót, aztán egyszercsak azt mutatta az EMIG, hogy Székesfehérvár felől lefelé vágtat egy magányos remot Szergej. Könnyen kitalálható volt, hogy a Desirót jön elvontatni, és lám: a mozdony elején a hagyományos csavarkapocsra rá volt szerelve a Desiróhoz szükséges Scharfenberg szükségcsatlás! Szerintem ilyet még nem láttam élőben.

img_3983.jpg

Az amerikai szívű (CAT motor került bele) szovjet elvtárs hátulról, az új szabványú, "homokóra alakú" zártárcsákkal. Igazából már elég régen bevezették ezeket a tárcsákat a régi, kerek helyett, csak én nem szoktam meg őket :)

img_3989.jpg

És végül itt egy kép egy (amúgy szintén remotorizált) Csörgőről Csittényhegy előtt. A nap itt már nem abból az irányból sütött, mint akkor, amikor kinéztük magunknak ezt a fotóhelyet, de nem volt erőnk elhagyni az árnyékot a hatszáz fokos hőségben... 

Ugyan vittem magammal állványt, de valamiért végül nem volt kedvem a szokásos "a videókamera a statívon dolgozik, amíg én kézből fényképezgetek" módihoz, úgyhogy csak akkor videóztam, amikor épp nem volt kedvem fotózni.

10 komment

Címkék: balaton közlekedés videó képek vasút trainspotting szergej csörgő bzmot

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr116618840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

van ilyen (IS), hogy villanyosítás vs ellenzők?
Őrület :(
Valahol szomorú, hogy a csillogó villogó felújított állomáson egy deka "esőbeálló" (=árnyékoló) sincs.
Végül is mikor használja az utasok 99%-a a vonatot?
Na mikor?
Nyáron!
De sajnos mindig ez van, ha olyan a döntéshozó aki sosem ül vonaton...
@haromegesztizennegy: Ha Kenesére gondolsz, vannak beállók, csak a hátam mögött.
Bármilyen hihetetlen, mi helyi lakosok, örülünk a villamosításnak. Elvitték ezeket az őskori dízeles roncsokat innen, megújultak, akadálymentesek lettek az állomásaink. A Flirt és a Szili százszor megbízhatóbbak, mint a Desiro és a Csörgő. Reméljük, a drót még ebben az évtizedben eléri Ukkot és Keszthelyt. Igen, a dízel a gyerekkorom, nagyon szépek, meg minden egyéb, de a 21. században ezeknek rég a múzeumban lenne a helyük, amit ezek képviselnek, az nem a mai kor igényei megfelelő. Ez egy turisztikailag kiemelt vonal, aki dízeles romantikára vágyik, menjen, Borsodnógrádkiskunpusztára.
@Elijah Baley: Almádi lakosként 100%-ban egyetértek veled, tényleg elég volt az ótvar , sokszor lerobbanó , felgyulladó M41-es kohószökevény csörgőkből és a hulladék Bz-kből, mert ez nem Európa, hanem a Balkán alsó! Reméljük, a Flirtek a szezon után is megmaradnak , legalább óránként SZFV-B.füred közt kínálva alacsony padlós , korszerű SZOLGÁLtatást, kapcsolódva a KÖKI irányba közlekedő Zónázókhoz, míg a Tapolcáig járó gyorsok továbbra is a Déli-be mennek, tehát lenne gyors a Déliig, illetve átszállással zónázó Pestre.
@KissGecihuszár: Fúzfői lakos vagyok, akinek Almádiban is van ingatlana, tehát kétszeresen is érintett vagyok. Rengetegszer szívtam a kigyulladó, lerohadó dízeles roncsok miatt. Mentem vonattal, melynek elején egy Szergej és két Csörgő volt. A gép megdöglött, a mentesítő is, végül a Szergej továbbította a vonatot 2 óra késéssel. A Bz meg olyan, mintha Albániában lennénk. Én a G43-t elvinném Füredre szezonon kívül, illetve a Z30 némelyike is eljöhetne felénk. Bevezetném az ütemes menetrendet, hogy kiszolgálja a hivatásforgalmat. El kellene érni, hogy a menetrendet ne dilettánsok írják. Nálunk a forgalmista mondta, napi 67 vonata van, ennyit nem lehet közlekedtetni normálisan ezen a vonalon. Az aláverést pedig ki kellene javítani, több lassújel született emiatt, pl. Tobruk és Budatava között.
@KissGecihuszár: Egyébként ha akarsz vonatokról beszélni, megtalálsz a Wesselényi előtti Feszten a Dörgicse-Echo pincénél. :)
@Elijah Baley: iszom minden szavad, mert ennél ezt a még korcs villamosított 29-est fényévekkel jobban lehetne már most csinálni, de nem úgy, hogy televerjük ennyi vonatpárral, amit ez a szerencsétlen , végig 1 vágányos vonal, pláne a jelenlegi full lepukkant pályaállapotaival képtelen zavarmentesen vinni. Írtam a MÁV-nak egy mailt, amit itt és most közzéteszek és ha 10 nap múlva otthon leszek, feltétlen meglátogatlak a Wesselényi előtti "egzotikus" vurstliban...
Tehát a levélke:
Igen Tisztelt MÁV Management, kedves Bíber Anett Úrhölgy!
Örömmel olvastam, miszerint dec. 13-tól (azaz a 49.-ik szülinapomtól kezdve, ezért külön köszönet a MÁV-nak, hogy így teszik emlékezetessé eme valóban felemelő napot!) igen jelentős menetrend-változások és végre 30 év után a Volánbusszal,annak szolgáltatásával történő összehangolások, a buszos ráhordás, csatlakozás messzemenő figyelembevételével kialakított átszállási, bevárási lehetőségek veszik kezdetüket.
Az én -és abban is biztos vagyok, hogy velem együtt több 10ezer Balatonfüred és Balatonakarattya közt vonattal (is) közlekedő utas- kérésem abban áll, hogy amint átadásra kerül a 29-es vonal várva várt villamosított szakasza, mindenképp induljon egy, a Siófok-Sz.F.V közt közlekedőhöz hasonló, tehát legalább 2 óránként (nyári szezonban legalább óránként) közlekedő B.füred- SZ.F.V közt közlekedő, a Fehérvári állomástól B.P. Köki V.Á felé közlekedő Zónázó vonatokra ráhordó ALACSONY PADLÓS, tehát Flirt személyvonat, melyre B.füred V.Á-nál egyrészt a Tapolca-B.füred közt (diesel vontatással meghajtott) személyvonatokról, illetve egyéb ráhordó buszokról lehetne átszállni, ameddig ugye nem készül el a 29-es vonal további szakaszainak villamosítása, illetve a buszok a B.füred környéki kistelepülésekről akár Sz.F.V., akár B.P (Köki) irányába közlekedők számára lehetne igazi alternatíva, hiszen a vonat mégiscsak kényelmesebb, szellőssebb, mint bármelyik távolsági busz. Mivel a Flirtek az utas igényeknek megfelelően csatolhatóak, ezért a nyári hónapokban eme személyvonatok akár -nyilván a közbeeső állomások peron hosszainak figyelembevételével- 2, netán 3 szerevénnyel is közlekedhetnek, így a B.Füred-SZ.F.V. közti utasmennyiséget minden probléma nélkül képesek lennének magas színvonalon kiszolgálni. Természetesen a B.P. Déli P.U-Sz.F.V.-B.füred-Tapolca között közlekedő gyorsvonatok (valószínűsíthető Füredi mozdonycserével) továbbra is közlekednének, de a szezonon kívül nyilván akár a jelenleginél kevesebb vonat párral.
Bízom benne, hogy javaslatom megértésre és akár továbbgondolásra talál, ugyanis a nyári időszakban a 71-es főút, valamint a 710-es autóút telítettsége, az állandósuló dugok miatt igen kiszámíthatatlan akár a B.füred-B.almádi-B. fűzfő-B.akarattya táv, de ugyanígy a B.füred-Sz.F.V- B.P táv autóval történő megtétele.
Őszinte Tisztelettel:
Miklós György Zoltán
amatör "tömköz" éceszgéber immár 30 éve
MÁV válasza:
Címzett: Miklós György Zoltán

Tisztelt Miklós György Zoltán!

2020. november 28-án, Társaságunk részére elektronikus úton küldött észrevételét köszönettel vettük.

Építő jellegű javaslatait nagyon köszönjük, azt járattervező munkatársaink felé továbbítottuk elemzés céljából. Társaságunk alapvető érdeke, hogy az utazási igényekhez leginkább igazodó menetrendi struktúra kerüljön kialakításra, az ehhez nyújtott értékes észrevételeit köszönjük.

Megkeresését ismételten köszönve, jó utazást kívánunk járatainkon.

Üdvözlettel:

Belinszki Sándorné

ügyfélszolgálati szakelőadó

image001

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat
Egyelőre itt tartunk...
@KissGecihuszár: Ez a nesze semmi, fogd meg jól. Írj, hogy mikor jössz haza, akkorra szívesen átmegyek Almádiba inni pár pohár bort, és vonatokról beszélgetni.
@Elijah Baley: O.K, 1 hét múlva vagyok otthon, majd 1eztessünk...
süti beállítások módosítása