Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Európai Mobilitási Hétvége, villamosokkal

2022.09.22. 07:00 :: Hamster

Nem állítanám, hogy közlekedésbarátként rossz időket élek mostanában. Nem csak az október végéig minden hétvégén járó N19-es miatt, mert ezen felül is mindig van valami: hol HÉV, hol troli, hol busz, és persze állandóan villamos. Szeptember 17-18-án például az Európai Mobilitási Hét alkalmából lezárták a Szabadság hidat és a Vámház körutat, hogy telepakolják villamosokkal. Többek közt régiekkel is:

185834.jpg

Szombaton szeretek sokáig aludni, de most kimentem a nyirkos-hűvös későhajnalba (nekem a reggel ilyenkor 12-ig tart), hogy elkapjam a Fővám tér felé tartó tujákat, pontosabban annyit, amennyit el lehet kapni anélkül, hogy az ember megszegje a téridő működési szabályait (értsd: egyszerre kellett volna több helyen lennem ahhoz, hogy mindet lefotózhassam valami érdekesebb helyen). Itt például legújabb kedvencem, az 1522-es mozgolódik az autók elől elzárt Szabadság hídon.

Végül le tudtam mozgás közben kapni az 1522-est a Szerémin és a Körtéren, az egyirányú Bengálit a Gellért téren, és körülbelül mindent a hídon vagy a Fővám téren. A régi villamosok mellett jelen volt egy Muki és egy hóseprő is, plusz néhány modern típus. A nap végén aztán mindegyiket levideóztam, ahogy Kelenföld kocsiszínbe mentek aludni.

img_1492.JPG

Az egyirányú Benga mindig kilóg a sárga forgalmi járművek és szürke munkakocsik közül. Kár, hogy műszakilag nem sikerült a külcsínhez hasonló színvonalat hozniuk a tervezőknek...

img_1565.JPG

Különlegességnek mondható, hogy a híd közepére kiállítottak egy rövid CAF-ot. Ezek forgalomban nem közlekedhetnek itt, de különleges alkalmakkor azért felbukkanhatnak. A kép ezen felül azt is érzékelteti, hogy mennyire púpos ez a híd.

292514.jpg

Szintén nem mindennapi vendég volt a BKV duplacsuklós Van Hoolja. Ehhez hasonló XXL-es jószággal legalább kétszer megpróbálkoztak Pesten: egyszer még az Ikarusos időkben, egyszer pedig a kétezres években, de sose lett folytatás. Ez a gép is játszóháznak van berendezve, részemről most láttam először élőben - és most is csak kívülről :)

20 komment

Címkék: énblog budapest videó busz város képek villamos caf szabadság híd nosztalgiavillamos bkk 3720 1522

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr917936970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

és a CAF csaknem közlekedhet még Isten tudj' meddig a Szabi hídon, mert nincs gempa a híd felújítására, átépítésére, melynek keretén belül a vágányok egymástól kb. 60cm -vel távolabb, nota bene; a jelenlegi forgalmi sávok helyére kerülhetnének, így lenne mód a 47, (48), 49-es villingerek "CAF-osítására", aztán az a duplacsuklós, mely a civilizált nyugati (is) világ számos nagyvárosában, fővárosában teljesen természetesen az utcakép része, nálunk egy fasz szabályozás miatt nem közlekedhet! No, egyebek mellett ezért ilyen reménytelen, élhetetlen, csóró, hopeless looser egy ország ez!
@KissGecihuszár: a duplacsuklós busz azért nyugaton se mindennapos jelenség.
@toto92: Őszintén szólva a duplacsuklós szerintem parasztvakítás. Alig fér rá több ember, mint egy 280-asba, de kb. x-szer bonyolultabb és érzékenyebb szerkezet. Cserébe alig van utasáramlása, szóval forgalomban hiába szállsz fel az utolsó ajtón és van hely elöl, nem nagyon fogsz átpréselődni oda :) Jó azoknak, akiknek van pénzük és közúti kulturájuk, de szerintem inkább jöjjön kicsit gyakrabban sima csuklós.
@Hamster: A városi tömegközlekedés első számú problémája momentán Budapesten is, a legtöbb nyugat-európai városban is a járművezető-hiány. Ez pedig alapvetően meghatározza a stratégiákat. A "gyakrabban sima csuklós"-hoz több sofőr kell, az meg nincs.
@Fradista Utazó: BINGÓ! Végre valaki leírta a LÉNYEGET; azaz nyista sáfjör, ergo lehet itt szép színes szélesvásznú álmokat szőni a 3-4-5-6 percenként közlekedő 5-ös, 7-es,8E-es, 9-es, 30-as, 133E, stb viszonylatokról, de ha nincs, akiket eme viszonylatokon közlekedő BKV, Arriva, kisqkim Kft, Zrt által üzemeltetett buszok kormányai mögé ültethetnénk, akkor biza nincs más választás, lesz 10-12 percenként közlekedő duplacsuklós és pont! Pláne, amilyen anyagi helyzetben a főváros, ill annak BKK-ja , mint zene huzató és a BKV , mint bazseváló momentán van. De ugyanez hatványozottan igaz az MVK-ra és bármennyire sunyul, mellébeszél Debi fideszes vezetése, sztem a DKV-ra, a Tüke Buszra és a V-Buszra is vastagon áll. Igenis meg KELL tanulni ennek a szervilis- jobbágy&birka ugari Magyar népnek is közösségi közlekedni (IS), ha tetszik, ha nem, mert már bocsi, de én nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy azért nem lehet duplacsuklós sem a vízfejben, sem egyik nagyvárosunkban sem, mert "hájajjj, de az átlagmagyarja nem tudja használni..."
@Fradista Utazó: buszra mindig kelleni fog vezető, akár dupla csiklos, akár szimpla.
Ha a sofőrhiány a fő probléma akkori inkább automatikus villamos szerelvények jöjjenek.
A fix útvonalat leprogramozni, és kb hülyebiztosra megcsinálni ma már csak akarat kérdése.
Meg egy kis pénz.
De messze nem végtelen mennyiségű...
@KissGecihuszár: "ennek a szervilis- jobbágy&birka ugari Magyar népnek"
Na jó, most van elegem ebből a stílusból. Légy oly szíves visszafogni magad.
@Fradista Utazó: De ettől ugye én még tarthatom parasztvakításnak ezeket a buszokat*? :) Ha teljesen realisták akarunk lenni, akkor úgyis az lesz, hogy ritkítás lesz, nem full duplacsuklósítás. Nem hogy nálunk, de még nyugatabbra is, többnyire. Úgyis már most is az van de facto az állandó kimaradásokkal, lemondásokkal (amikből mi itt még egész jól kimaradtunk eddig, nem tudom, meddig tart ez a kegyelmi állapot). Te mindig SOKKAL realistább voltál nálam, érdekelne, hogy szerinted mik az opciók, és mi ezek közül a legvalószínűbb. Én azt remélem, hogy valahogy - ha nem is elég gyorsan - megváltozik a városok használata. Kisebb távolságokat kell bejárni, többen fognak otthon dolgozni és/vagy négynapos munkahétben dolgozni, újra feltalálják a lépcsős munka/iskolakezdést, kulturáltabb lesz a(z általam egyébként nem annyira kedvelt) kerékpáros közlekedés, ilyesmik. Az viszont nagy baj, hogy ebből kb. semmi nem vonatkoztatható a nagyvárosokon kívüli területekre, ami az ország többsége. Ott már azt nem tudom, hogy akkor mi lesz, ha a Bézék kidőlnek. Ez egy ilyen sorsdöntő dolog lehet, hogy a gazdagabb helyek megtartják az előnyüket (elszívják a dolgozókat), mindenki más meg átesik a harmadik világba.

*természetesen én is tudom, hogy a csuklós villamosok is pont így indultak, hogy személyzetet kellett spórolni
@cserepfalva: Ha csak akarat kérdése lenne, már ezzel villogna x+1 francia város :) Értem én, hogy az önvezető, pontosabban jelenleg inkább csak asszisztáltan vezethető autókhoz képest egyszerűnek tűnik, hogy fix útvonalakon, viszonylag árnyékolva a forgalom nagy részétől eltujázgassunk, de én nem számítanék erre tömegesen az elkövetkező 5-10 évben. Persze az autóknál robbanásszerű(nek tűnik) a fejlődés, de erra valószínűleg az a magyarázat, hogy autóból van hatszázharmincötmilliárd és fél, villamosból meg sokkal kevesebb, így kisebb piac. Persze nem mondom, hogy nem ez a jövő, mert a fene tudja, de mire valóság lenne, remélhetőleg vége lesz a mostani válságnak. De akkor is még ott a kérdés, hogy az akkor még mindig közlekedő ICS-khez ki csinál integrációt :)

A másik gond ezzel, hogy nem megy villamos mindenhova, tehát ez nem segít azokon a területeken, ahol nincs már most villamos. Arra nem számítanék, hogy az összes villamosvezető hirtelen elmegy buszvezetőnek.
@cserepfalva: hiába a fix útvonal, a városi környezet egy teljesen véletlenszerűen változó valami. Nem az a nagy trúváj hogy a 49-es magától felkanyarodjon a Szabadság hídra, hanem hogy pl. előtte a Gellért téren ne üsse el a piroson átrohanó gyalogost, meg utána a hídon a robogós kajafutárt.
Ja amúgy az öreg tuják továbbra is nagyon klasszak! Kár hogy ezen a hétvégén pont dolgoztam, így nem tudtam élőben megnézni őket.
@Fradista Utazó: a nyáron Malmőben utaztam Van Hool Exquicity (jól írom?) duplacsuklóssal, de azon túl hogy a buszok iránt teljesen érdektelen párom is azt mondta rá hogy menő, nem tűnt úgy hogy lényegesen több pluszt hozna egy sima csuklósnál, főleg az elejében-végében lévő holttereivel.

Persze az is igaz hogy ha csak két embert meg lehet spórolni egy picit kevésbé extravagáns és picit praktikusabb duplacsuklós busszal, az máris két emberrel csökkenti a személyzethiányt, ami pontosan két emberrel több mintha semmit nem csinálnánk.
@Hamster: "örülök", hogy a mondanivalómból csupán ennyi tudott megragadni ott, ahol meg kellett volna ragadni a LÉNYEGNEK is... no comment!
@KissGecihuszár: Persze, lebirkázol egy teljes országot, vízfejezel, pedig már írtam, hogy rohadt unalmas, és még te sértődsz meg. Lol.
@Hamster: A kérdés megválaszolásához most nem elég realistának lenni, kellene hozzá egy üveggömb is...
Két év Covid, az energiaárak elszállása, egy recesszió, a lakosság szegényedése... ki tudja, ezekből mi jön ki, és hogy reagálnak a kormányok?
Bizonyára nem is egyformán, szerintem a német és a francia folyamatok közt nagy különbségek várhatóak - és mmost két, elég jól összehasonlítható nyugat-európai országról beszélek.
Budapestet ezeken túl még sújtja a főpolgármester és a kormány közti éles politikai ellentét, ami miatt a főváros se ritkítást, se jegyáremelést nem vállalhat fel.

A helyi-helyközi tömegközlekedés utasszáma, és azon belül különösen is a csúcsidei utasszám, Európában mindenhol érezhetően visszaesett a 2009-eshez képest, és nem is igen fogja újra elérni azt. Ez ad egy kis szabadságot az illetékeseknek - viszont negatívan hat a bevételre, miközben a költségek kilőttek.
És új járművek beszerzésére is kevésbé lesz forrás (mondjuk a gyártókapacitás visszaesése miatt hiába is lenne forrás), a régiek meg előbb-utóbb kidőlnek a sorból, és akkor nem lesz mivel szolgáltatni.
Én azt hiszem, és ezt egyformán látjuk, elég sok helyen a kínálat csökkentése felé fog elmozdulni a tömegközlekedés - de azért nem lepődnék meg, ha lennének kivételek is, talán éppen Franciaországban.
@Fradista Utazó: Franciaországot miért gondolod kivételnek?
@Hamster: Annak alapján, amilyen politikát mostanában folytatnak.
Tömegközlekedés kapcsán mondjuk eleve progresszívebbek, mint kb. bárki más a kontinensen, de ezt neked aligha kell magyaráznom. És, amennyire én rálátok a politikájukra, a kormány és az elnök eléggé eltérően reagál, mint mondjuk a németek, a britek vagy az olaszok (és persze ezek is különbözően). Azt hiszem, Franciaország egy kicsit előrefelé szeretne ebből a helyzetből kimenekülni.
De persze sok váratlan dolgot láttunk már mostanában az európai politikában...
@Fradista Utazó: De őket kevésbé érinti az energiaválság, vagy az iparuk miatt? Vagy főleg büszkeség, hogy ők mások? Őszintén szólva nem követem a helyi politikájukat, hogy a tömköz fejlesztéseik alulról vagy felülről vannak "kierőltetve". Azt tudom, hogy Németországban sok helyütt teherként élik meg a tömegközlekedés fenntartását - pontosabban a fejlesztési ötleteket - a helyi politikusok, és a 9 eurós dolgot elnézve a nagypolitika se igazán tudja, hogy mi ez az egész.
@Hamster: Az energiaválság nyáron kevés híján padlóra küldte őket, de most már kicsit jobb a helyzet, a tél kevésbé fogja őket megingatni, mint a német gazdaságot. És a tömegközlekedés politikai támogatottsága is jobb, mint Németországban. A németek egyre inkább afelé tolódnak, hogy a tömegközlekedés a szegényeknek van, akiknek nincs pénzük autóra. A 9 eurós jegyet sikerként értékelik, és a tömgeközlekedés finanszírozásának teljes reformjára készülnek, ami egyértelműen a szolgáltatás leépítése felé tett lépés lesz.
Franciaországban másként látják és kezelik a témát.
süti beállítások módosítása