Nem állítanám, hogy közlekedésbarátként rossz időket élek mostanában. Nem csak az október végéig minden hétvégén járó N19-es miatt, mert ezen felül is mindig van valami: hol HÉV, hol troli, hol busz, és persze állandóan villamos. Szeptember 17-18-án például az Európai Mobilitási Hét alkalmából lezárták a Szabadság hidat és a Vámház körutat, hogy telepakolják villamosokkal. Többek közt régiekkel is:
Szombaton szeretek sokáig aludni, de most kimentem a nyirkos-hűvös későhajnalba (nekem a reggel ilyenkor 12-ig tart), hogy elkapjam a Fővám tér felé tartó tujákat, pontosabban annyit, amennyit el lehet kapni anélkül, hogy az ember megszegje a téridő működési szabályait (értsd: egyszerre kellett volna több helyen lennem ahhoz, hogy mindet lefotózhassam valami érdekesebb helyen). Itt például legújabb kedvencem, az 1522-es mozgolódik az autók elől elzárt Szabadság hídon.
Végül le tudtam mozgás közben kapni az 1522-est a Szerémin és a Körtéren, az egyirányú Bengálit a Gellért téren, és körülbelül mindent a hídon vagy a Fővám téren. A régi villamosok mellett jelen volt egy Muki és egy hóseprő is, plusz néhány modern típus. A nap végén aztán mindegyiket levideóztam, ahogy Kelenföld kocsiszínbe mentek aludni.
Az egyirányú Benga mindig kilóg a sárga forgalmi járművek és szürke munkakocsik közül. Kár, hogy műszakilag nem sikerült a külcsínhez hasonló színvonalat hozniuk a tervezőknek...
Különlegességnek mondható, hogy a híd közepére kiállítottak egy rövid CAF-ot. Ezek forgalomban nem közlekedhetnek itt, de különleges alkalmakkor azért felbukkanhatnak. A kép ezen felül azt is érzékelteti, hogy mennyire púpos ez a híd.
Szintén nem mindennapi vendég volt a BKV duplacsuklós Van Hoolja. Ehhez hasonló XXL-es jószággal legalább kétszer megpróbálkoztak Pesten: egyszer még az Ikarusos időkben, egyszer pedig a kétezres években, de sose lett folytatás. Ez a gép is játszóháznak van berendezve, részemről most láttam először élőben - és most is csak kívülről :)
Ez megy most