Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Amikor az utcák keskenyebbek voltak: 1971

2023.01.03. 07:00 :: Hamster

Ilyen jellegű bejegyzésből már több is volt (lásd itt és itt), de most belebotlottam egy sor olyan képbe a Fortepanon, amiből egyszerűen nem lehetett nem még egyet csinálni! A helyszín továbbra is Budapest, az év 1971 - legalábbis, ha stimmelnek a képek melletti infók :)

fortepan_214981.jpg

Mivel errefelé laktam egy ideig, az ehhez hasonló fotók örök kedvenceim maradnak: a Vörösvári úton a Flórián áruház és a Vihar utca közti panelházak parkolójában vagyunk, pontosabban ott, ahol később a parkoló lett. Itt jegyzem meg, hogy nem csak a balra látható régi házak voltak elég rossz állapotban, hanem a villamosvágányok is, pláne a kockakő burkolatuk.

fortepan_214974.jpg

Az előző kép csak bemelegítés volt, sokkal jobban érdekelne, hogy ezt a helyet hányan ismerik fel. Még egy mozi is van balra, hogy rá lehessen guglizni :)

fortepan_214973.jpg

És ha a másik irányba nézünk? Akinek így se ismerős: a Róbert Károly körút és a Tar utca kereszteződésében vagyunk, a Lehel utca felé nézünk. A kép bal szélén álló régi épület '80 körül tűnt el, addig az akkor még Róbert Károly körúti kórház névre hallgató létesítmény része volt - utóbbit ma Nyírő Gyula kórház néven ismerjük. Tulajdonképpen ez volt a környék messze legvárosiasabb objektuma, és ma is csak a Domus áruház brutalista tömbje versenyezhetne vele. Az előző fotó az ellenkező irányba nézett, valahonnan innen. Az ott említett Dózsa filmszínház '82 körül tűnt el, amikor a körutat kiszélesítették, középen az 1-es villamossal. Úgy rémlik, hogy egy épületet robbantással tüntettek el az útból, amit a tévéhiradóban is mutattak - hogy melyik volt ez az épület, azt nem tudom, de feltételezem, hogy nem a mozi.

fortepan_214931.jpg

A Róbert Károly körutat a nyolcvanas évek elején kezdték olyanra kiépíteni, mint ahogy ma ismerjük, utána ez a folyamat lassan továbbcsorgott a Hungária körgyűrűn dél felé, az 1-es villamos újabb és újabb hosszabbításai által kísérve. A Hungária körút Thököly úton túli szakaszához valamikor '88-89 körül értek el. Ahogy a képen látható, addig gyakorlatilag faluszéli állapotok uralkodtak itt. Tudom, hogy sokaknak ez a gyerek- vagy fiatalkora, és ők így szerették ezt a helyet, de én már 6-8 évesen is szörnyűnek találtam, amikor trolival vagy 55-ös busszal csoszogtunk a bedugult körúton. A képen egyébként az Egressy út kereszteződését láthatjuk... vagy inkább sejthetjük.

fortepan_214933.jpg

És ezt láthatta az ember a nyolcvanas évek közepéig a Thököly út felé nézve. Itt is megmaradt pár épület, de a porban-sárban gázoló káosz, meg a kátrányozott faoszlopok sora hálistennek eltűnt. Egyébként a város tragédiája, hogy ezt az útvonalat vagy száz évvel korábban örökül hagyták az utókornak, de egy eggyel kintebbi körút már nincs kiszabályozva. Vannak ötletek, elképzelések (Munkás körút/Körvasút melletti körút), de olyan hely, ahol ilyen kevés bontással létrejönne egy ilyen széles körút a Dunától a Dunáig, a holdban sincs. Mondjuk a Nagy Lajos király útja és a Vezér utca se épült ki rendesen, pedig ezeknek ott van a hely...

fortepan_214924.jpg

Sajnos erről is lemaradtam: a képen látható állapotok a hármas metró építésével tűntek el. Pedig hangulatos lehetett az Üllői út a kétoldalt, fasorok túloldalán futó villamossal - csak az áteresztőképessége maradt el a szükségestől. Ezzel együtt nem különösebben felemelő, ahogy ugyanez a hely ma kinéz. Jó lett volna, ha a hetvenes években megtalálták volna az egyensúlyt a fejlesztés és a dózerolás-után-mindent-leaszfaltozás közt! És bár kicsit kontraintuitívan hangzik, jó nagy marhaság volt a belváros felé építeni a felüljárót (amin jelenleg nem mehetnek át a buszok), inkább a Hungária gyűrűt kellett volna megemelni vagy süllyeszteni, de mindenképp szintbeli kereszteződések nélkül létrehozni. Számomra egyébként különösen érthetetlen, hogy átemelték az akkor még nem kiépített gyűrű fölött a Váci utat és az Üllőit, de a Kerepesit már nem, tehát a saját kis világukon belül se voltak következetesek a városfejlesztés akkori urai...

fortepan_214926.jpg

Végül a Könyves Kálmán körúttal való kereszteződést láthatjuk, a belváros felől. Balra a Pénzverde kerítése ma is megvan (bár kicsit belebontottak az aluljáró miatt), ezen kívül viszont csak a víztorony csúcsa lehet ismerős, minden más eltűnt. Mai szemmel nézve jópofa az akkoriban mindenfelé látható megoldás, hogy az utak csak két félpályára voltak szétválasztva szaggatott fehér csíkkal, nem volt minden sáv felfestve - kivéve a kereszteződéseket, ahol nyilván hasznos volt elválasztani a másfelé menő irányokat. Elképzelni is rossz, hogyan "működne" ez a mai autómennyiséggel :)

20 komment

Címkék: budapest 1971 város képek fortepan villamos utcakép városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2518010418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BUÉK!

Essünk a túl a "régen minden jobb volt" kliséken! :-)

Az Üllői út sokkal de sokkal emberibb léptékű és "élhetőbb" az akkori képeken. A mai "agyonfentarhatóbb" szemszögből nézve abszurdnak tűnik de az a szépen lerakott bazaltkockás út jó alapozással örök élet meg egy nap lenne ma is!
Az ilyen út felújítása meg a kövek átfordítását jelentette pár évtized múlva.
Nyilván a mai fogalom nem akkora lenne és szépen "muzsikálna" a kerekek alatt de egy aszfalt akkor is tönkremegy 5 év alatt ha nincs fagy...
@cserepfalva: A kockakő burkolat megsüllyed és onnan kezdve ugyanolyan kátyús lesz, mint az aszfalt. Viszont legalább "jól" csúszik esőben meg hóban...
Én a keskeny Hungáriát csak akkor láttam, amikor vidékre mentünk (hajnalban) és akkor nem nagyon volt dugó :-) Mai szemmel el nem tudom képzelni, hogy működött a város annak idején ilyen keskeny utakkal...
"És ezt láthatta az ember a nyolcvanas évek közepéig a Thököly út felé nézve."
Na, púpos Warszawa/Pobeda hátsót azért már nem olyan sűrűn... :-)
@cserepfalva: Na hát pont ezaz, hogy a mai forgalom nem akkora. Könnyű volt úgy tartós utat építeni a rómaiaknak is hogy nem ment rajtuk végig percenként öt 40 tonnás teherautó.
Csak bátortalan tipp, de a Kerepesi talán azért nem került felüljáróra a Stadionoknál, mert ott még a nagy felüljáró-boom előtt épült a metró (ahogy az Astorián és a Blahán se lett). A Népligetnél és a Gönczárpádhídnál is csak a hármas metró okán épült, azon túl meg csak az M3-as bevezetőhöz jutott felüljáró. Pedig ugye az eredeti tervek még a lábakon vezetett Hungária körgyűrűről szóltak...
@NAR: bizony, mint a vazelines jég.. :(
@toto92: @cserepfalva:

A fagy nem ott gyilkos, ahol októbertől márciusig egyben fagy van, hanem ott mint ahogy nálunk is - hetekig van ~0 fok és emiatt adott esetben egy nap 40.000 fagyás-olvadás is van.
Igen filmvastagságban, de ez épp elég ahhoz hogy ekkora esetszámmal repesszen.

Érdemes megnézni tk. a Tour de France közvetítéseket, hogy hol vannak azok a szakaszok, amik szanaszét vannak kátyúzva.
Ugyanezért.
@cserepfalva: Őszintén szólva nem tudom, hogy tényleg létezik-e jó kockakő. Lassan menő, eleve sz*r rugózású és zajos járművekben lehet, hogy mindegy volt, de mai autókban nekem rendszeresen berezonál a belső fülem, ha tíznél gyorsabban megyünk kockakövön. Ráadásul mondjuk az Üllőin a Népliget és az Ecseri közt nyugodtan lehetne hetvennel menni, ami kockakövön kb. életveszély lenne. Nem volt az olyan jó szerintem, csak nem ismertek mást az emberek. És mindenki mondja, hogy újra lehet rakni, milyen praktikus, de sehol nem tartották karban, szakadt-dülöngélt minden. Mint az első képen, ahol mozgott a villamos sínje, és bemozgatta a kockakövet is.
@NAR: Talán jön Fradista utazó, és mond számokat, de irtózatosan kevés autó volt a hetvenes évek első feléig. '58-59-ig ugye nem az számított, hogy nincs pénzed, hanem egyszerűen nem is lehetett autód, ha nem voltál fontos ember (ezért mentek a motorok és robogók akkoriban nagyon), utána meg nem volt megfelelő kínálat (a hetvenes évek elején emiatt került az országba egy csomó VW, Fiat, Renault - de utánuk a rendszerváltásig gyakorlatilag csak coccjalista autókat árultak). Csak a hetvenes évek közepén lódultak meg a dolgok, amikor megjöttek a Zsigulik ezerrel. Csak csomót kellett várni rájuk :) És az még mindig sehol nem volt a mostani mennyiséghez képest. Amiből sok volt akkoriban, az a teherautó. Ugye ma a gyárak, logisztikai központok szinte mind városokon kívül vannak, de akkor mindenütt ott voltak, és mindenhova jöttek az alapanyagok, ileltve mentek ki a kész termékek. És nem mindenki Mukival szállított :) Pótkocsis teherautók, zárt Roburok, ömlesztett árus és egyéb tartálykocsik, mikrobuszok és ezek platós verziói (Zsuk, Nysa, Barkas), paneleket szállító MaZ trélerek: az utak sokáig ezekről (és a buszokról) szóltak, a személygépkocsik csak úgy ott voltak a köztük hagyott helyen.
@toto92: Lehet, de ezért kellett volna előrelátóan tervezni. Berlinben pl. a harmincas években megépítettek elágazásokat, alagutakat, hogy ha majd egyszer kellenek, ott legyenek :) De szvsz utólag is rájöhettek volna, műszaki megoldást meg biztos lehetett volna találni, hogy az alagút fölé mehessen a felüljáró. Szerintem logikátlan, hogy a József Attilának meg Újpestnek jár a felüljáró, a Füredi úti lakótelepnek, a Centenáriuminak, stb meg nem :)
@Hamster: Momentán Frankfurt/M Hbf bejáratán ácsorgok az ICE 26-tal, és így, csípőből, nem tudok adatokkal szolgálni sajnos.
@Fradista Utazó: @NAR: A magyarjarmu.hu/gepjarmukereskedelem/kereskedelem/ szerint 1960-ban az országban volt 30 ezer személygépkocsi, 1985-ben pedig másfél millió. Hangyányit megnőtt a számuk.
@Hamster: Gondolom bejött a képbe a pénztelenség is. Vagy csak gondolkoztak ők előre, de nem ennyire, és azt hitték elég lesz ez így.
Azt még nem írtam hogy jó válogatás lett! A bukfenc-ikren meglepődtem először, de jobban megnézve csak egy vonalra épp kiálló 24-es :)
Bocs, csak elmélkedem! Nem szeretnék vitát generálni. Bár már igy is azt hiszem, meddő próbálkozás. A képeken látszik, a kockakő nem kátyusodott, csak ha kiloptak egy-két meglazult követ. Tudni érdemes, hogy a fenti képeken mind nagykockakő van. Jellemzője, hogy nem fix alapra épült, mint ma az aszfalt utak, Felázás, fagyás miatt lehetett hepe-hupás, de lyuk nem keletkezett amit a forgalom kijárt. Volt a kiskockakő, meg a sárga vagy más színű keramit kocka, annak viszont alapot kellett építeni, zúzottkő, vagy "makadám" út formájában, míg az előbbi döngölt homoksóder alap volt. Ha valaki pontosabban, jobban tudja ne tartsa magában. Köszönöm szépen!
@mester utca: Amennyire visszaemlékszem, a nagykockakő alá is kellett alapozás rendesen. Pont attól lett hullámos, girbegurba az út, ha csak úgy tessék-lássék lett az alapozás visszaállítva. Ráadásul a szakszerű javítás része lett volna a rések szurokkal körbeöntése is, és nem csak egy pár lapát homok odabaszása, mint ahogy manapság egyes "szakértők" a térkövezésnél is csinálják.

(A falunkban a 90-es évekig a főutca is, meg egy csomó mellékút is kockaköves volt. Ezeket csak a győzedelmes Vörös Hadsereg távozása után lehetett leaszfaltozni, mert a lánctalpasokat csak a kockakő viselte el nyom nélkül.)
@mester utca: Szerintem az utolsó kép kivételével pont az látszik, hogy jó vacak volt a kockakő: egyenetlen felület, csonka kövek, hullámos... Illetve az első képen a kocsik sávja kiskockakő.
@nyelv-ész: Én egy mellékutcában láttam a nyolcvanas években, hogy valami csőtörés javítása után homokot szórtak a gödörbe, és visszarakták rá a kockakövet, és... hát nem volt jó, megsüllyedt fél semmi alatt. Szóval nekem a jó minőségű, nagy teherbírású és tartós kockakő felület inkább csak valami legenda. Biztos van olyan, csak Budapesten még nem láttam olyat. Borzasztó sz*rt viszont rengeteget. Nem nem jók voltak a kockaköves útjaink, hanem kimondottan rosszak.
süti beállítások módosítása