Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Fradista Utazó: @Hamster: Látom kiírtad magadból a gondolataidat rendesen. De az a helyzet, hogy max. itt-ott árnyalatnyival írnám más... (2024.04.27. 13:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Hamster: Nem engedte egyben elküldeni, itt a folytatás: Rengeteget kellene költeni a vasútra, amit bármikor el lehet... (2024.04.27. 11:13) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Ez hosszú lesz, és nem a mondanivalód ellen szól, csak ki kell írnom magamból :) Naszóval: az SK55 nem ... (2024.04.27. 11:06) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Mikor volt ez? A kilencvenes évek végéig a közúti híd se volt prioritás. Vagy régebben? A szlovák oldalo... (2024.04.27. 10:04) És ebben is van Nohab!
  • cserepfalva: Valahol olvastam, hogy készen álltak a tervek Esztergom körül, hogy egy duna híddal átvezessék a színeket a 70es vonal... (2024.04.27. 09:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @UV pót: Igen, mert így nem tudhatjuk, hogy mi az, ami még a Bengálinál is rosszabb volt :) Egy külföldi villamosbarát... (2024.04.26. 23:00) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • UV pót: Kár, hogy a helyi tákolmányokból nem maradt meg egy sem... (2024.04.26. 21:45) Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
  • Hamster: @nyelv-ész: Azért ne essünk túlzásba, a Flirt elég durván tud gyorsulni. Fradi Keleti rendezőben láttam M62-est helybő... (2024.04.18. 23:55) ... ebben most Nohab is van!
  • nyelv-ész: Egyeske Nohab hogy kilőtt Zánkán a három csoffadt kis bézével :-) Talán még a Flirtet is legyorsulta volna... (2024.04.18. 21:24) ... ebben most Nohab is van!
  • Hamster: @gigabursch: Az milyen? Ott bécsiek használták, nem turisták? Utóbbi logikusabbnak tűnik, hisz ez egy idegenforgalmi l... (2024.04.18. 19:32) Lapátkerekesek az Akadémia előtt
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szárnyakon a Dunakanyarba

2023.07.10. 06:00 :: Hamster

A szárnyashajókra gyerekként úgy néztünk, mint az űrhajókra. Tudtuk, hogy léteznek, láttuk őket (konkrétan csak Farkas Berci visszatérő kabinját a Közlekedési Múzeumban, a többit a tévében), de hogy egyszer majd utazhatunk is rajtuk? :) Zebegényi üdülések alkalmával sokszor néztük a partról, ahogy elhúznak előttünk, jellegzetesen nagy hullámokat verve. Emlékeim szerint akkor még járt egy a "Sirály" nevet viselő sorozatból, mely szerintem nagyon dögösen nézett ki, bár hajós cimbora azt mondta a típusról, hogy a hajózási tulajdonságai gyalázatosak voltak. A nagymenők akkor a "Sólymok" voltak, szó szerint: három kabintérben százhuszonvalahány utas elfért. Ebből a típusból Jugoszláviában és Görögországban is láttam (sőt, talán Hollandiában is, de ebben nem vagyok biztos), szóval elég jól sikerülhetett! A Sólymok kistesói voltak a "Vöcskök", melyek kisebbek voltak, de még mindig elég látványosak. Utánuk, már a kilencvenes években érkeztek a "Bíbicek", melyek a már említett hajós ismerős szerint csodálatos járművek - viszont nincs utastér az orrukban, úgyhogy csak oldalra lehet kilátni belőlük. Naná, hogy amikor életemben először szárnyashajóztam, egy ilyen jött...

dsc_2886.JPG

Tavaly aztán IC hívta fel a figyelmemet, hogy van rendszeres szárnyashajójárat Esztergomba. Ezek a menetek lutrik azt tekintve, hogy milyen járművet tesznek rájuk (bár emailben vagy telefonban biztos megmondták volna, ha rákérdezek), úgyhogy erősen reméltem, hogy nem Bíbic jön. És kívánságom valóra várt, amikor észak felől feltűnt a Vöcsök II!

dsc_2900.JPG

A szárnyasok manapság a Bem rakpart felső szakasza mellett laknak, onnan futnak le a Vigadó térre, ahol az utasok felszállnak. Akit a fentebbi beállítás esetleg emlékeztet valamire, az lehet, hogy zenerajongó: 1986. július 23-án konkrétan ezzel a hajóval érkezett Budapestre a Queen együttes:

Mint Queen-rajongó, ez számomra külön érdekesség volt - és nagyon remélem, hogy nem fogja valaki kommentben megírni, hogy ez igazából nem is az a hajó, mert valamikor számot cserélt egy másikkal :)  Hozzá kell persze tenni, hogy nincs óriási választék, hogy milyen szárnyashajó jöhet manapság, hiszen a Sirályok évek óta nem közlekednek (állítólag kevés a víz a Dunában nekik): van két (?) Vöcsök és négy Bíbic - pontosan nem tudom, hogy ezek közül mennyi jár ténylegesen is. Gyerekkorunkban könnyebb volt beléjük akadni, ráadásul egy időben még egy légpárnás jármű is közlekedett Bécs és Budapest közt - na, az a jószág végképp érdekes hullámokat vetett Zebegénynél!

Kifelé nézve inkább videózni volt érdemes (a "CC" gombra kattintva feliratok is vannak!), mint fotózni. A hajó elég hamar elkezd felfeküdni a szárnyaira, de azt nem tudtam megmondani, hogy pontosan mikor emelkedtünk ki teljesen. Mindenesetre valamivel 60 km/h alatt utaztunk, Vácig a "csak oldalra kilátós" utastérben, majd onnantól Visegrádig az orrban. Természetesen ha lett volna hely, végig ott utaztam volna, de így is nagy élmény volt. Ott elöl az ember nem hallja annyira a motort, kevesebb a vibráció is, ezért a sebességérzet alacsonyabb, pedig a GPS szerint itt se mentünk lassabban!

dsc_2939.JPG

Mivel Esztergomban néhány héttel korábban jártam, a Dunakanyart pedig amúgy is szebb helynek tartom, Visegrádon búcsút intettünk a fehér szépségnek. Nem sok idő volt integetni, mert a hajó eleve kb. annyival indult el a pontontól, mint ami egy normál hajó végsebessége, és ezután még intenzíven gyorsult is. Visegrádra valamivel kevesebb, mint egy óra alatt jutottunk el, ami autóval is elfogadható idő, de mi ugye Vácott is kikötöttünk, amit autóval csak jelentősen hosszabb idő alatt lehetett volna abszolválni. Nem tudom, hogy meddig lesznek még szárnyashajók a Dunán, hogy lesznek-e újabb típusok, vagy valami teljesen más veszi át a helyüket, úgyhogy aki szeret a vízen száguldozni, addig próbálja ki őket, amíg lehet! :)

11 komment

Címkék: énblog utazás videó képek duna hajó queen dunakanyar szárnyashajó vöcsök

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4218151088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megvolt! Jó pár évvel ezelőtt lenyomtunk egy Budapest - Bécs kirándulást késő nyáron-kora ősszel úgy, hogy délután-este csavarogtunk egy jót a belvárosban, megvacsoráztunk egy kiskocsmában, másnap hazajöttünk. Visszafelé úton az orrából ültünk, a legjobb helyek egyikén. Életre szóló élmény volt, a Dunakanyar az egyik legszebb hely a világon - mondom ezt úgy, hogy egy 10-éves időszakban három útlevelet töltöttem meg pecsétekkel és vízumokkal, szóval jártam már itt-ott - és végtelenül alulértékelt.
Látom a videó feliratából, hogy nagyon izgatott, mennyi a sebesség. Csak azt nem értem, miért nem mérted meg te magad, hiszen ott a zsebedben az okosteló... Elindítod valamelyik navigációs programot, aztán ott is van a sebesség.
Mennyire hangos ez a hajó belülről?
@nyelv-ész: Miközben videóztam, nem néztem. Máskor néztük, 57 km/h körül volt, a pont 60-at nem érte el.
@Sam. Joe: A sok vízlépcső miatt nem túl hosszú a bécsi út (nem a III. kerületi:)?
@NAR: Amennyire a videón hallható, nem vészes, simán beszélgethet az ember.
@NAR: A melletted ülővel tudsz beszélgetni, de nem halk.
@Hamster: Vonatot, buszt kiváltani mindenképpen. Oda úton vártunk is egy könnyű fél órácskát, mert foglalt volt a zsilip előttünk. Élményhajózni viszont a zsilipelés nagyon nagy élmény. A kapitánynak rá kellett szólni az utasokra, hogy ne menjenek fel egyszerre annyian, nézni a folyamatot - tele volt a hajó. Én egyáltalán nem voltam képben, azon teljesen meglepődtem, hogy Bécsnél, nem sokkal a nemzetközi kikötő alatt is van egy vízlépcső.
@Hamster: Ugye a Dunának is van némi sebessége, meg a hajó végsebessége is 60 körül van... így az 57 km/h teljesen reális.
Pár éve hajókáztunk a Dunán.Esztergomból,délután indult vissza Pestre valamelyik szárnyas.A 380Le-s Crown Line-al nem tudtuk elhagyni,Dömös magasságában kihúzódtunk előle.Bitang bika,mondjuk nem is levegő hajtja,szagra max euro2 lehet!
@Udo von Schmetterling: Leginkább Euro nulla, inkább CCCP 1 :-)
Ahhoz, hogy a szárnyast megfogjátok, nektek is kinn kellett volna lennetek a vízbül...
süti beállítások módosítása