Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (111) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (936) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (119) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (308) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (513) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (6) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (71) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (100) hajtóművek-motorok (6) hampage (416) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1024) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (404) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (42) nosztalgiahajó (16) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (485) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (404) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (524) városkép (107) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (890) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (10) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Fonyódról Siófokkal, Fonyóddal Siófokra, közben kipróbálva az egyik új katamaránt is

2024.04.16. 06:00 :: Hamster

2023. október 23-án rajta voltam az év utolsó Fonyód - Badacsony járatán, és már a kikötéskor tudtam, hogy rajta kell majd lennem az első 2024-esen is, ...

084735-1.jpg

... úgyhogy március 29-ének reggele a fonyódi mólón talált, melynek még mindig zseniális tulajdonsága, hogy egyenesen "neki van vezetve" a túlparti Gulácsnak. Az idő nem volt olyan szép, mint októberben, de egy őszi naplementével nehéz is lett volna versenyezni...

090621.jpg

Üres volt a kikötő is, nem nagyon láttam még ilyennek. Azok a színes kis házak a túlparton irtó helyesek, nem tudom, hogy folyamatosan lakják vagy csak nyárra bérlik ki őket vitorlázók. Az első hajóra - a Siófok katamaránra -  nem csak mi vártunk, bár nyilván nem volt hatalmas tolongás.

dsc_3032-2.jpg

Badacsony felé tartva elhussant mellettünk a Lelle motoros: ő a katamarán tartaléka/váltótársa ezen a viszonylaton. Vele a tavalyi nyár során hetven kilométert utaztam, úgyhogy nem sajnáltam, hogy az első járatot nem ő teljesítette. Jópofa volt, hogy már a kifutásunk előtt ott körözött a nyílt vízen, és csak amikor kiértünk, húzott el mellettünk, hatalmas integetések közepette. Nagyon tetszik ez a családias viszony a hajósok közt!

113046.jpg

A kikötők másutt is elég üresek voltak (kivétel a befagyás ellen mesterségesen védettek), a víz nem különben: ez volt az egyetlen vitorlás, amivel találkoztunk; vélhetően ő is valamilyen szezon eleji próba miatt futott ki.

Kicsit videóztam az első menetet, de az enyhén beborult ég miatt a végeredmény nem lett olyan hangulatos, mint az utolsó átkelésről készült. És sajnos nem volt kürtölve indulás-érkezés és pörgölődés se. Talán kicsit sokat írok a tavalyi utolsó napról, de tényleg különleges élmény volt, ahogy sok helybeli és hajós is eljött búcsúzni! De vissza a jelenbe: mivel a következő vonat majdnem két óra múlva indult, mentünk egy vissza-Fonyódra-majd-vissza-ide menetet is. Ezeken az utakon már rendesen voltak utasok, ami kicsit meglepett.

dsc_3053.jpg

Miután eltelt az idő az extra oda-vissza úttal, átvonatoztunk Balatonfüredre: a következő etap az egyik új katamarán, a Balaton nevű kipróbálása volt. Egy nappal korábban a szezonnyitó alkalmával már lehetett volna tesójával, a Tomajjal menni, de nem bírtuk kivárni mire vége lesz az időben alaposan megcsúszott ünneplésnek, úgyhogy másfél óra várakozás után inkább hazamentünk. 

135827-1.jpg

Természetesen nem ez az első Balaton nevű hajó a tavon: a legutóbbi emlékezetes névrokon az egykori Beloiannisz volt. Ezen a képen a felső fedélzetről eső kilátást láthatjuk, mely menetirányban kimondottan kevés a régi katamaránokhoz képest.

135604.jpg

Alul a zárt térben még furcsább a helyzet, innen egyátalán nem lehet előre kilátni. Olyan érzésem volt, mint a Bíbic szárnyashajón, ahol szintén nincs elöl ablak. Szerintem ez a hajó erősebb motorokkal budapesti elő/külvárosi járatokra (ha lennének ilyenek) alkalmasabb lenne, mint kirándulásra.

Pedig itt aztán van mit nézni! Megkockáztatom, hogy a hajóvezető fülkéje az ország egyik leglátványosabb munkahelye: padlótól plafonig érő panorámaablakon kilátva irányíthatja a járművet! Az egyik katamarán a Siófok - Füred - Tihany háromszöget fogja járni,  a másik az imént látott Fonyód - Badacsonyt, szóval szépséges látványban nem lesz hiánya :)

152757-1.jpg

A sétahajózás után elvileg hazavonatoztunk volna, aztán eszünkbe jutott, hogy itt van ez a sok víz, mi lenne, ha áthajóznánk rajta Siófokig, és ott szállnánk vaskerekűre. Ezt is tettük a Fonyód motoros segítségével, mely már régi ismerősünk.

dsc_3059-2.jpg

Útközben elment mellettünk a Tihany felől érkező Földvár, vele csak egyszer sikerült utaznom tavaly. Jók ezek a hajók, mennek, mint a golyó!

dsc_3120-2.jpg

Siófok felé közeledve a Tomaj katamarán is elúszott mellettünk az egyre nagyobb szürkeségben; ő Siófokról csinálta az egyórás sétaköröket. A szezon első néhány hete a két új hajó bemutatásáról szól, később természetesen már a nosztalgiahajók fognak sétáltatni.

dsc_3163-1.jpg

És egy utolsó fotó: a minap mutattam az immár fehérre festett Jókai ex-gőzöst; az a kép egy héttel később készült, most még el volt dugva a Csobánc motoros mögé. Ami azért tetszett, mert így photoshop nélkül megnézhettük, hogy nézne ki a Csobánc jachtszerűen hegyes orral :)

4 komment

Címkék: énblog balaton utazás videó képek balatonfüred hajó fonyód katamarán jókai ms fonyod ms lelle ms siófok ms balaton ms tomaj ms földvár ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3118369325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezeknek a katamaránoknak a formaterve kissé hasonlít a 80-as évek angol légpárnás járgányaira - legalábbis a lekerekített orr arra hajaz.
@nyelv-ész: De azokon a gumiszoknya gömbölyödött, nem a vas.
Sosem fogok betelni az űrhajóknak a firmatervével... kritikailag...

Vesd össze pl a Nimróddal:
hajoregiszter.hu/hajoadatlap/nimrod/3482

17-18 kmph helyett 22-23 kmph sebesség, ugyanannyi utas, kisebb gépteljesítmény, kisebb fogyasztás, van szabad orrfedélzet, munka biztonsági kérdések rendben, stb.

Szóval jók ezek a lehajtható rámpák, csak honnan tudják, hogy nincs az útjában semmi és nem akad fel a rámpa?
A hajóvezető az akváriumban megfő.
Az első ablakfelületek lemoshatatlanok...
@gigabursch: Egyértelműnek tűnik, hogy egy korábban asztalfiókban maradt elővárosi (vízi)busz tervét vették elő... A rámpa meg a Tomaj füredi kikötésénél konkrét probléma volt: végre az erős szél ellenére ki tudtak kötni, de a rámpát nem lehetett leengedni a pilótagerendáktól, ezért ki kellett mozdulniuk és kicsit arrébbmozogva újra kikötni.
süti beállítások módosítása