Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tapolca, Ikarusok: a három kedvencem a busztalálkozóról

2024.05.23. 01:16 :: Hamster

Nem tudom, hogy miért, de az idei tapolcai Ikarus-találkozót nem élveztem annyira, mint a 2018-ast. Valahogy egyhangúnak találtam a felhozatalt, bár a felvonulás kétségtelenül klassz volt most is.

dsc_5639.jpg

Pedig jól indult a dolog, ahogy a vasútállomásról a helyszínre sétálás közben szembejöttek az igazán öreg gépek, például ez az Ikarus 66-os, ...

131322.jpg

... a kiállított járművek közül mégse busz volt a kedvencem, hanem ez a "Kázmér", azaz Csepel D705-ös. Ilyenből gyerekkoromban már csak elvétve láttam egyet-egyet, ellentétben a farmotoros és egyéb Ikarusokkal, melyekből elég sok közlekedett még.

dsc_5667.jpg

A nyergesvontatóhoz tartozó pótkocsi is egy költemény! A "Vigyázz légfék!" felirat szerintem az egyik első betűsor volt, amit megjegyeztem, mert nagyjából minden nagy gépjárműre fel volt festve.

dsc_5679.jpg

Kettes számú kedvencem ez az NDK-s Ikarus 180-as volt. Ilyet '87-ben még láttam ott közlekedni, gyanítom, hogy a rendszerváltás után tűnhettek el véglegesen az utolsó példányok. Az Ikarus-történelem szerintem egyik legérdekesebb fejezete, hogy két ottani 180-ast Neoplan alkatrészekkel modernizáltak, hogy rájuk se lehetett ismerni!

131908.jpg

Az NDK-ban minimálisan se foglalkoztak a dolgozó nép kényelmével, a 200-as sorozat legtöbb ott használt példányán például alig voltak nyitható ablakok. Ehhez képest ezen a buszon egész jó szellőzés lehetett.

dsc_5704.jpg

Az Ikarus 481-es egy Nagy-Britanniának szánt alacsony belépési szintű (tehát nem alacsonypadlós) típus volt a kilencvenes évek végén. A sorozat két példányának mindkét oldalára került ajtó: az egyikre kettő, a másikra egy. A Heathrow-i reptéren használt két ilyen buszból lelkes rajongóknak sikerült egyet megmenteni, ez volt szerintem a legérdekesebb gép a rendezvényen.

17 komment

Címkék: énblog busz képek ikarus csepel tapolca nosztalgiabusz faros gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3418411549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez milyen rendszám a 481-esen?
Amúgy, biztos azon is múlt, hogy nemigen jártam gyerekkoromban vidéken, de a faros Ikarus nekem már csak nosztalgiajárműként van meg, pedig, ha nem is sokkal, de idősebb vagyok nálad. 180-ast meg lehet, hogy láttam az NDK-ban '85-ben, de akkortájt fogalmam se volt róla, mi az az Ikarus 180.
Az ik. 180-as jó nagy adagja korábban bevagonírozva állt az ercsi cukorgyár területén. Ezek jó része később a Pécsi Volánhoz került és a helyi járaton szolgáltak a rendszerváltásig. Érdekes volt a pécsi volán szerepe. Itt szolgáltak az, elöl-hátul egyforma Skoda buszok is annó, illetve a mai felüljáró melletti volán bázison újítottak fel sok BKV Ik.60-a csuklóst is.
@Fradista Utazó: Soha nem olvastam utána az új rendszámrendszernek, de szerintem ez egy ideiglenes rendszám, egy rakat jelenlevő buszon ilyen volt.

Farost a Budaörsi - belváros útvonalon szoktam volt látni. Nem mondom, hogy gyakran, de teljesen tudtam, hogy mi az. Gyakorlatilag én csak errefelé láttam buszokat, autóból.
@mester utca: Igen, nekem is az jött le, hogy a pécsiek jobban zsizsegtek az átlagnál, az emeletes 556-os is ott járt. "Laminátka arcú" Karosa viszont Pest környékén is volt.
@Hamster: OK, köszi, ebben a felbontásban abban se voltam biztos, hogy magyar rendszám. :-)
@Hamster: Pestet nem tudom, Érden voltak a Volánbusznak Skoda SM11 buszai.
@Fradista Utazó: Igen, Érdre jártak, bár ezek meg nekem nem rémlenek, szerintem összefolytak a Zájezdbe menő turistabuszokkal :) És Karosa ŠM 11, nem Škoda, utóbbi a motor volt benne :)
Oké, akkor Kázmér nem csak szerintem menő!

"Neoplanizált" 180-as:
youtu.be/y0okvZqiP_Q?si=E5XMHv4JDJ_7w5JH

Gyerekkoromban, amikor a környékünkön lecserélték őket a 200-as sorozatra, azt személyes sértésnek vettem. De ez az átépítés, ez vért kíván!
@Sam. Joe: Kázmér is úgy kapta a nevét, ahogy a Rábánál Ede.
@nyelv-ész: Én nem olvastam arról, hogy lett volna Kázmér nevű ember a cég vagy a fejlesztés vezetésében, úgyhogy máig nem tudom, honnan jött ez a név.
@Hamster: Schmiedt Kázmér volt az Ikarus fejlesztési vezetője.
@nyelv-ész: Ez ok-okozatot is jelent, vagy csak véletlenül így van? Szakirodalom írta, hogy ez a név eredete? Azt mondják, hogy a teherautóval dolgozók hívták így, elsősorban a nyergesvontatót, tudtak ők egyátalán arról, hogy a fülkét az Ikarus gyártja, ahol dolgozik egy Kázmér nevű fejlesztési vezető? Csak mert a Rábánál világos, hogy a gyár legnagyobb főnökéről nevezték el, de itt nincs ilyen kapcsolat, mert a gépre Csepel felirat került, és a nevezett ember nem is Szigetszentmiklóson dolgozott. Ha az Ikarus 180-ast vagy a Farost, vagy majdnem bármelyik klasszikus Ikarust hívták volna Kázmérnak, azt érteném...
@Hamster: Nem, hát nyilván semmi kapcsolat nincs aközött, hogy egy teherautót Kázmérnak hívnak, és a tervezőjét is Kázmérnak hívják :-) Még az is lehet, hogy pont fordítva van, mint gondoljuk, és a teherautóról kapta a nevét a tervezője.
@nyelv-ész: De miért tervezte volna az Ikarus egyik műszaki főnöke a Csepel teherautóját?
@Hamster: Az Ikarus tervezte és gyártotta a fülkéket. Bár Finta László volt az Ikarus formatervezője, a pletykák szerint Schmiedt Kázmér a korai típusok formájába jócskán beleszólt. Nyilván innen jöhetett a mondás a Csepelben, hogy vajon mikor küldi már Kázmér az új fülkéket.
@nyelv-ész: Szóval egy másik gyárnak nem volt még csak igazgatója se, nem is volt a formatervezője, de a Csepelben a munkások azért róla nevezék el. Baj, ha ez így engem nem győzött meg? :) Ha valahol interjúban valaki régi szaki ezt mondaná, azt se biztos, hogy elhinném, annyira hajánál fogva előrángatottnak tűnik. A járművek nevei furcsa témák, sokszor az emberek nem tudják, miért hívják úgy, ahogy, de azért megvannak a teóriáik. Ráadásul ha ez lenne a válasz, az mindig mindent jobban tudó interneten nem írnák több helyen is, hogy nem tudják, miért ez a neve. Simán lehet, hogy Szigetszentmiklóson a portásnak volt egy Kázmér nevű bulldogja, és az egyik targoncás elnevezte róla, sose fogjuk megtudni.
@Hamster: Teljesen nyilvánvaló dolgokról felesleges egymást győzködni :-)
süti beállítások módosítása