A nagy nyári hajózgatásban teljesen elfeledkeztem a közlekedési weboldalam fennállásának huszonötödik évfordulóját ünnepelni, úgyhogy most megint pár érdekes vonatos fotó következik a közepesen távolközeli múltból:

2007 januárjában IC-vel (aki nem vonat, hanem közlekedésbarát) mellékvonalazni mentünk a Dunántúlra, és a nap közepén Hegyeshalomban kötöttünk ki. A kép közepén nem nagyon látható lapozgatós kijelzők mintha még meglettek volna idén, de ilyen vonatokat nem nagyon fogjuk már itt látni. A bal oldali vezérlőkocsis ingavonat funkcióját vélhetően valami motorkocsi vette át azóta, jobbra pedig mind a csodálatos Schlieren kocsik, mint az előttem ismeretlen ok miatt közkedvelt 1014-es mozdonyok is a múlté. Utóbbiak egyéni kinézetük ellenére olyannyira nem váltak be, hogy az ÖBB 2009-ben 14-15 évesen leállította az összeset. Egy ideig álltak, aztán Romániába adták el egy részüket, ahol soha nem használták őket, így visszajöttek. Ezután néhányat teherforgalomra használt egy magánvasút, majd párat eladtak Tanzániába.

2006 májusa: itt is két vonatot látunk egymás mellett. Ebben az esetben a helyszín jókorát változott, ez ugyanis Budafok-Belváros, ahol a nekünk bal kéz felé eső vágány a balatoni vonalé volt, a jobbra eső, illetve a mögötte nem nagyon látható pedig a pécsié. Ma már a balatoni vonal is kétvágányos, az állomás (igazából csak megálló) pedig sokkal kulturáltabb.

Ha valakit érdekel, így nézett ki ez a megállóhely még néhány évig. Nem volt valami bizalomgerjesztő! Ekkor már csak Budafoknak hívták, a "Belváros" elveszett.

Ez az a bizonyos 2+1 vágány 2011-ben. A szergejes szerelvény a pécsi vonal pályáján halad, mert ekkor a fehérvári vonalat épp felújították, ezért bizonyos gyorsvonatok ezen a vonalon és Pusztaszabolcson, majd Szabadbattyánon át mentek az északi partra. Az érdekesség kedvéért meg lehet említeni, hogy eredetileg ez volt a tapolcai vonatok útvonala, a gyorsabb Kelenföld - Fehérvár - Szabadbattyán útvonal ugyanis a Déli Vasúté volt.

2008 júniusa: már nekiláttak az Újpesti vasúti híd újjáépítésének, de a forgalom még zajlott rajta, csak a járdákat bontották el.








A Kelén nosztalgiahajó idei utolsó sétajárata után visszatért a siófoki kikötőbe
Ez a kép nem a retróhétvégén készült, de meg kellett örökítenem a retró festésű Szilit a magánvasúti Nohabbal
A Balaton főbejárata
Éjszakai hajózás előtt a Füred katamaránnal - és körülbelül hatmillió árvaszúnyoggal







Ez megy most