Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (102) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (196) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (12) bengáli (44) berlin (162) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (6) budai vár (26) budaörs (39) budapest (980) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (346) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (65) düwag (5) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (53) énblog (576) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (37) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (183) hajtóművek-motorok (7) hampage (449) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (13) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (6) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (10) kelet-berlin (5) képek (1114) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (457) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (65) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (333) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (32) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (130) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (59) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (8) super channel (5) svájc (29) szabadság híd (17) szárnyashajó (13) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (41) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (508) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (461) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (549) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (630) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (975) villamos (871) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (14) Címkefelhő

Bahnhofsgastwirtschaftsausstellung

2012.05.15. 22:54 :: Hamster

... ja nem, csak Bahnhofsgastwirtschaft. De túlburjánzó német összetett szavak nélkül is érdekes látvány egy ilyen tábla - ez az "ittasellátó" négy nyelven, szinte tökéletes állapotú zománctáblán hívogat:

Mindig azon gondolkoztam, hogy szép, hogy kiírják ennyi nyelven, de vajon mit tudnának kezdeni egy orosz, egy német, egy angol vendéggel? És főleg mit tudtak volna kezdeni akkor, amikor ezek a táblák fénykorukat élték? Egyébként érdekes, hogy amíg a vasúti kocsikban az angol feliratok nem voltak jellemzőek - volt helyette francia és olasz (az orosz ugye magától értetődő volt), itt a valóságban is gyakran használt nyelveket választottak. Volt erre valami előírás, tehát ezek központilag előírt feliratú táblák voltak, vagy az Utasellátó jobban tudta, milyen nyelven érdemes hirdetni magukat?

39 komment

Címkék: retró máv képek vasút

A kétszáz tonnás tengeri madár

2012.05.13. 16:25 :: Hamster

Pénteken  Budapestre érkezett a szlovákok Skoda gyártmányú nosztalgia gőzöse, a szerkocsival valahol 200 tonna környékén nyomó (ha hülyeség az adat, az internetet tessék szidni) 498.104, becenevén "Albatrosz". Valamikor sok éve egyszer már láttam ezt a mozdonyt (illetve lehet, hogy az a példány cseh tulajdonban volt), és nagyon tetszett, úgyhogy kiszaladtam megnézni:

Sajnos ahogy Erpúpon (Rákospalota-Újpest állomás) átrobogott, nem füstölt nagyon, úgyhogy az igazi gőzmozdony-feelingért a Füstibe is ki kellett menni:

Na, ez már inkább gőzösös pillanat volt :) Szép ez a dög: hosszabb, nehezebb és gyorsabb is, mint a mi kis mindenes 424-esünk (igaz, újabb is), és szerintem az is jól áll neki, hogy a magyar mozdonyok többségével ellentétben nem fekete, hanem csillogó kék!

26 komment · 2 trackback

Címkék: videó képek múzeum vasút nosztalgia oldtimer gőzmozdony füsti

Nosztalgia kisföldalatti a felszínen, és a föld alatt

2012.05.10. 18:00 :: Hamster

A hosszú hétvége alatt nem csak régi villamosok közlekedtek a városban, de szombaton a 11-es pályaszámú nosztalgia kisföldalatti is fordult pár kört a Mexikói út és a Vörösmarty tér közt. A jármű kora (az átépítések ellenére a kocsi alapvetően mégiscsak 1896-ból származik) miatt ez nem fordul elő túl gyakran, úgyhogy éltem a lehetőséggel, és még időben engedélyt kértem a BKV Zrt-től, hogy a kocsiszíni csarnoktól az alagút végéig követhessem az "Öreg Hölgyet".

A világ első alacsonypadlós, forgóvázas villamosának ma is működő példánya: a 11-es kocsi. Hogy nem csak számunkra érdekes a Siemens és a Schlick által tervezett és gyártott jármű, azt az is mutatja, hogy az egykor épült húsz kocsiból kettő külföldi múzeumokban található: egy - a 12-es - a Hannover melletti Wehmingen társadalmi munkában üzemeltetett gyűjteményében, és egy - a 19-es - a Maine állambeli Kennebunkportban. Az 1-es és a 19-es pedig a Deák Ferenc téri múzeumban látható. A fentebbi fotón a háttérben a szemfülesek egy raktárként használt régi pótkocsit is felfedezhetnek, ezeket 1959/60-ban építették (közülük egy - a 81-es - szintén a Deák téren van).

A reggeli napsütésben azt is meg sikerült örökítenem, ahogy a bevezetőben említett nosztalgia villamosok megérkeznek a Mexikói úti végállomásra, mely rögtön a kocsiszín mellett található.

Szintén a bevezetőben említettem, hogy ezeket az öreg kocsikat többször is átépítették. Ez azt jelenti, hogy 1973/74-es selejtezésükkor állapotuk - kevéssé meglepő módon - nem egyezett a gyártáskorival: hosszú életük során átépítették az ajtókat (eredetileg  rövidebb és egyszárnyú volt), lerövidítették a patkó alakú üléssort (hogy több állóhely legyen), átépítették a menetkapcsolót, a fényszórókat, az áramszedőket; a forgóvázakat pedig többször lecserélték (egyszer a BSzKRt a harmincas években, és egyszer a Fővárosi Villamosvasút az ötvenes-hatvanas évek fordulóján).

17 komment

Címkék: budapest közlekedés videó képek nosztalgia oldtimer kisföldalatti Geoffrey Tribe

A kis benzinkút a Balassi Bálint utcában

2012.05.09. 19:15 :: Hamster

Most két rossz kép következik, "az élet apró örömei" jeligére... Valamikor tavaly tudatosult bennem, hogy a Balassi Bálint és a Markó utca sarkánál levő kis benzinkút eltűnt. Tulajdonképpen érthető az eltüntetése, hiszen ennyire a házak közt valószínűleg nem nyerő az ilyen létesítmény, én se szívesen laknék mellette. Amiért viszont mérges voltam magamra, az az, hogy bár elég sokáig működött, mégse fotóztam le soha, pedig kis mérete miatt mindig is tetszett: olyan igazi háború előtti méretű kút volt, nem a tipikus "messzire világító magas esőtető alatt több sorban több fej" nagyüzem. Aztán tegnap este elgondolkoztam, és rájöttem, hogy kizárt dolog, hogy legalább pár "melléktermék" képem ne lenne róla, hiszen villamos jár mellette, és azt biztosan fotóztam! És voila - a 2-es villamosról készült képek közt valóban találtam egy ilyet:

Mondtam, hogy sz*r képről van szó, itt most annak kell örülni, hogy 37 év után lassan kezdem kiismerni magam :) Aztán találtam még egyet, közelebbről:

Most már világosnak tűnik, hogy már csak azért se fotóztam sokat a kutat (úgy értve, hogy azon túl, hogy nem vagyok benzinkútmániás:), mert állandóan árnyékban volt, amikor arrajártam. Sebaj, azért legalább két képet csináltam róla, dokument jeszty. Nem tűnt el nyomtalanul ;)

Tudom, ez egy elég értelmetlen bejegyzés volt, úgyhogy gyorsan megnyugtatnék mindenkit, hogy nem fogok elveszett benzinkutas weboldalt készíteni...

15 komment

Címkék: budapest utcakép

Elveszett helyek, elveszett vágányok II.

2012.05.07. 18:00 :: Hamster

Kinek van kedve egy gyors helyismereti játékhoz a múltkori bejegyzés stílusában? A weboldalamat kívülről fújók most ne játsszanak, mert mindkét képet már ismerhetik onnan!

Update: Mivel ez a rejtvény is meg lett fejtve a kommentekben, megint levettem a kitakarást a második képről.

Ebben az utcában ma is jár villamos, mégis "elvesztek" sínek belőle - az előtérben levők.  Van az olvasók közt, aki emlékszik rájuk, és arra, hogy honnan hova tartottak? Egyébként a képen látható szakállas sorompó csoportosulás se semmi: a közúti átjáró mindkét oldalán van egy-egy keskenyebb a gyalogosoknak.

Tim Boric egy akkor még elég forgalmas villamosvégállomáson készítette ezt a képet az indulásra várakozó motor + pót + pót szerelvényről. Hova jutott az, aki felkapaszkodott a lépcsőn a tujára, és végigülte az utat valamelyik lécülésen?

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Tim Boric-nak!

És a megfejtések...

Első kép:  Mester utca. A hátunk mögött a Marhavásártelep volt, az ahhoz tartozó vágányok fekszenek az előtérben. A kerítés mögötti régi - talán - istállóépület helyén ma a Lurdy-ház parkolója van.

Második kép: Nagyvárad tér, a villamos egy 51A, mely az "Ecserire", azaz a Használtcikkpiachoz vitte az utasokat, míg az M5-ös bevezetőszakasza maga alá nem temette az egész környékét.

Csak az érdekesség kedvéért - néhány éve így nézett ki a második helyszín, nagyjából ugyanarról a helyről nagyjából ugyanoda nézve:


44 komment

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

A nosztalgiavillamos-videózó relatív magánya :)

2012.05.05. 13:00 :: Hamster

A múltkori nosztalgia villamos fotózós-videózós maratonhoz kapcsolódóan videót csináltam a resztliből is: ami várakozás közben készült, vagy ami csak simán kimaradt. Körítésként feliratként a legfontosabb tudnivalók olvashatók erről a hülyefura hobbiról ;)

9 komment

Címkék: budapest videó nosztalgia villamos csak egy videó

Hajó(t fotó)zni kell II.

2012.05.04. 20:00 :: Hamster

Elég a vas- és gumikerekűekből, jöjjenek a vízi járművek - legalábbis pár perc, pár fotó erejéig!

Kezdjük megint a néhai Tatabányával - magam is meglepődtem rajta, de megint találtam egy képet róla. Úgy sejtem, a régi Újpesti vasúti híd bontása előtt mentem át a Népszigetre, eközben láttam.

Itt pedig elvileg a Szabadság híd felújítását akartam megörökíteni, de olyan szépen beleúszott a képbe a két Moszkva, hogy a "kompozíció" ide kívánkozik :)

És ha már Moszkva: Prágában is találkoztam eggyel. A háttérben a Károly híd egyik parti tornya és az Eiffel-torony ;) látható.

16 komment

Címkék: budapest prága berlin város duna hajó moldva spree

Hosszú hétvége, sok nosztalgiával - visszatekintés

2012.05.02. 20:00 :: Hamster

Remélhetőleg minden érdeklődő idejében megkapta a hírt, és ki tudott menni tujázni a négy nap valamelyikén. Én lusta disznó voltam, úgyhogy csak kettőn toltam ki magam a napra, de így is azt kell mondjam, igazi dőzs volt a közlekedésmánoknak! Aki valamiért mégis lemaradt volna, a lényeg röviden:

2012 novemberében lesz 125 éve, hogy elindult a város első elektromos üzemű közúti vasútja - azaz a villamos. Ez az évforduló nemzetközi viszonylatban is igen előkelő helyezést jelent, és a BKV, illetve a BKK a jelek szerint igyekszik méltón megemlékezni róla. Előlegként legalábbis négy napon át nosztalgiavillamosok közlekedtek a város különböző részein: a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság 611-es pályaszámú kocsija 1908-ból, és a Budapesti Villamos Városi Vasút 436-os számú járműve 1913-ból.

Ezen felül az első nap egy UV szerelvény és két nosztalgia busz (a szentendrei múzeum Ikarus 180-asa és a kabrió 630-as) is tiszteletét tette, plusz kisföldalattis menetek voltak, a negyedik napon pedig egy-egy Mukit és hóseprőt is kivittek a fotósok örömére.

Fotókat majd később rakok fel, addig összefoglalalóként itt van ez a több mint négy és fél perces videó, melynek készítésekor a kézben tartott, remegő, össze-vissza zoomolt jelenetek rögzítése helyett állvány használata mellett döntöttem, és a vágással (és a kivágással) próbáltam mozgalmasabbá tenni az élményt. Na, meg így videót is tudtam csinálni, meg képeket is :)

6 komment · 1 trackback

Címkék: budapest videó képek nosztalgia villamos nosztalgiavillamos

Hűsítőnek: gleccsernézés

2012.05.01. 15:50 :: Hamster

A kint tomboló, korán jött hőségen pár jeges panorámával szeretnék enyhíteni - bár az érdekesség kedvéért hozzátenném, hogy a képek augusztusban készültek:

A Pasterze nevű gleccser a Grossglockner lábánál terül el, a hegyről elnevezett fizetős útról (mely önmagában is hatalmas élmény) lehet lekanyarodni hozzá. Ez Ausztria legnagyobb gleccsere, és bár lehet, hogy manapság gleccser közelében lenni már nem olyan ritkaság, mint száz éve, nekem ez volt az első, amit közelről láttam.

Aki az előző kép alapján megijedt volna, hogy ez valami hegymászóknak való, vad hely, az nem ismer engem :) Egy teljesen az autós turizmus céljaira kiépített éttermes-kilátóteraszos-kötélvasutas látványosságról van szó, mely a parkolóház (!) tetejéről így néz ki. 1856-ban még itt volt a gleccser teteje, aztán ahogy az olvadással egyre messzebb került az úttól, építették meg a siklót...

... mely a legmeredekebb volt, amin valaha is utaztam. Főleg induláskor néz ki durván, ahogy egyre meredekebben ível lefelé a sínpár, míg el nem tűnik az ember szeme elől. A vasutat 1963-ban adták át, akkor a lenti végállomásnál volt a gleccser teteje; ma onnét még pár száz métert lefelé kell baktatni a köveken.

Itt éppen lefelé sétálunk, ekkor kezdi csak az ember agya befogni a méreteket: minden egyre nagyobb lesz, csak az emberek maradnak kicsik... Meglehetősen furcsa a sziklákkal-kőporral kevert jég tetején sétálni, és közben hallani-látni az alatta csordogáló gleccserpatakokat! A biztonságos helyek természetesen ki vannak táblázva, de egy ponton túl az is, hogy "továbbmenetel csak saját felelősségre". Naná, hogy ott voltak a legtöbben :)

És ezzel az óriásjégkockás fotóval be is fejezném ezt a bejegyzést. Aznap innen visszafelé tartva havazásba is belefutottunk, szóval igazán hűsítő élmény volt a nyárban...

14 komment

Címkék: utazás ausztria képek gleccser alpok

Elveszett helyek, elveszett vágányok

2012.04.30. 04:00 :: Hamster

A múltkor sokan nehezményezték, hogy a régi képekhez rögtön a helyszínt is közöltem, ezért most időt hagyok a találgatásra, melyik hol készült. A puszta megfejtésen túl ezúttal is örülnék a személyes emlékeknek, sztoriknak, melyek az itt ábrázolt helyekkel, villamosokkal, vonalakkal kapcsolatosak!

Update: Levettem a kitakarást a táblákról.

Mai "fényképészünk" Tim Boric, ő Hollandiából látogatott hozzánk. A holland közlekedésbarátok nem kicsit szerették (és szeretik) fővárosunkat, egy időben például két pesti nosztalgiavillamos is közlekedett Amszterdamban - Tim képei erről a szeretetről tesznek tanúbizonyságot: messze nem csak a sárga tujákat örökítette meg, hanem az embereket is, ahogy várakoznak, fel- vagy leszállnak. Ezen túl a helyszínek is olyan elevennek tűnnek a fotóin, hogy szinte hallom a hangokat, érzem a szagokat...

Igen komoly zavar támadt a tér-idő kontinuumban: a villamos és a rá váró botos-kalapos bácsi mintha József Attila Budapestjéről jött volna, a közlekedési táblák, a TEFU-s IFA és az UAZ kisteherautó, illetve a sárga szoknyás hölgy pedig néhány évtizeddel későbbről. Merre járunk?

Ez a kép viszont annyira hetvenes évek második fele, hogy Piramis-poszter nő a falra tőle :) A jobb oldali ház ma is megvan, villamos is jár itt a mai napig, de nem pont így, nem pont itt. Hanem hogy?

Hasonló ingek, hasonló színek, masszív "munkaidő vége" hangulattal megspékelve - a síneket és a háttérben látható kéményt manapság ne keressük, nincsenek már meg...

Újabb kanyar, újabb favázas villamos, újabb azóta eltűnt épület. A képről Cseh Tamás stílusában lehetne dalt írni - de azért a helyszín megfejtését is elfogadom válaszként :) Aki mégis nótázni szeretne, a szövegbe szője bele a jobboldalt látható Żuk-ot is, a hátára fekete négyszögbe jókora fehér karakterekkel felfestett rendszámmal együtt!

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Tim Boric-nak!

96 komment

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric

süti beállítások módosítása
Mobil