Múlt héten Szegeden utaztam új vonalon, most hétfőn pedig Miskolcon fotóztam-videóztam villamost olyan vágányokon, amelyek még nem láttak menetrend szerinti forgalmat. Mit mondjak, a kötöttpályás városi közlekedés híveként el bírnám viselni, ha máskor is ilyen gyakran lenne alkalmam itthon a témába vágó újdonságokat látni!
2012. január 16-tól a miskolci 1-es villamos az eddiginél másfél kilométerrel hosszabb útvonalon, Diósgyőr végállomás helyett Felső-Majláthig fog járni.
A hosszabbítást a város kelet-nyugati tömegközlekedési tengelyét jelentő 1-es vonal és a kocsiszíni kapcsolat teljes felújítása előzte meg. Ez a helyiek életében biztos okozott kellemetlen pillanatokat, hisz villamospótlózni, átszállni sose jó, de most végre jó pályán járhatnak a villamosok, gyorsabban, halkabban. A megállók esőbeállói pedig ha teljesen elkészülnek (sajnos még csak építés közben láttam közelről ilyet), olyanok lesznek, amiket irigyelni fogok - ezerszer több értelmük van, mint a budapesti "befúj a szél - beesik az eső, de legalább útban van" típusú üvegtetőknek.
Ide tartozó sztori, hogy az első fotón a villamos azért áll, mert az útját elállta az esőbeálló darabjait (kettő be is lóg a kép bal szélén) szállító teherautó. A daruzás után nekiálltak az összeszerelésnek, pár körrel később pedig már álltak az elemek. Ha helybeli olvassa ezt: befejezték még aznap? Esetleg további megállókban is felállítottak továbbiakat?
Az itt látható képek (és a videó) járművezető-oktatás közben készültek, a sínek környéke ekkor még több helyütt építési terület volt, az új végállomás megnyitása pedig még most is kicsit arrébb van, az utascsere a végállomás előtti ideiglenes peronnál fog zajlani. A fenti képen látható megállóban (Alsó-Majláth) még "csak" a peron volt meg, és a megállótábla - szerencsére a kép készítésekor villamos is jött, hogy teljesebbé tegye a látványt :)
Ez megy most