Ma nagybevásárlást tartottunk, és ismét beleszaladtam szokásos problémámba: hogy egy akkora hiperszupermarketben, mint a fél kerület, nem lehet citromos joghurtot kapni. Ne röhögjetek, ez tényleg gond, ugyanis nem arról van szó, hogy a D-betűs cég nem gyárt már olyat. Gyárt. Csak nem mindig, és nem mindenütt lehet kapni. Legutóbb ugyanitt például négypoharas kicsomagolásban árulták, melyben kettő citromos volt, kettő talán epres vagy valami ilyesmi. Namármost mi van, ha én lábrázást kapok a másik íztől, és Rianna véletlenül nem szereti azt? Akkor vegyek két olyan pohárnyi joghurtot, amit aztán nem eszek (suksükös ige) meg? Ügyes...
A normális reakció ilyenkor szerintem az, hogy másutt próbálom beszerezni a citromos joghurtot. Na, de másutt is meseszerű volt az ellátás ebből az utóbbi 6-7 évben: hol volt, hol nem volt. Mi több, önállóan (nem négyesével) talán két éve találkoztam legutóbb vele! Profilátalakítás volt, meg a brand-et is biztos átpozicionálták, mert az olyan amerikaiul hangzik, meg el lehetett költeni rá egy csomó pénzt. Bakker, én nem brendet akarok enni, hanem joghurtot!
Ennél is furább a helyzet ugyaneme gyár joghurthabjai esetén: ezek nagyrészt végig léteztek gyerekkorom nagy részében (az ún. "átkosban"), aztán eltűntek. Pár éve megint felbukkantak, és egy idő után még citromos is volt belőlük. Aztán eltűntek. Sehol, mondom: SEHOL nem találkoztam velük jó ideje. Hogy szakadna rájuk a brand loyality-m, a profit sustainability-val egyetemben - vajon felmérték, hogy nincs rá igény, vagy csak egy termékre volt reklámpénz, és az az egy a hétnapos-hasramutogatós-bélrendbetevős-latinnevű lett?
A bizonytalanság gyönyörködtet
De mi a jó édes bifidus actiregularis-t csinálnak már a kereskedők is? A szám kicserepesedik attól a hülye szokásuktól, hogy ugyanazon termékek hol vannak a boltban, hol tök más van helyettük. Sok üzletben megfigyeltem, hogy "darab-darab" alapon töltik fel a polcokat: mondjuk ha valahol étcsokis győri vaníliás karika van, ott legközelebb már csak tejcsokis lesz, aztán valami klón gyártmány, majd egy másik klón gyártmány, majd megint tejcsokis győri. Stb. Egyfajta van; ha nem tetszik, menjek máshová. De hová, ha mindenütt ezt csinálják? És kólából is ez van: ugyanazon a helyen hol Pepsi Max van, hol sima Pepsi, hol Pepsi Twist. Ez csak engem zavar? Másnak nem gond, hogy nem tud semmihez hozzászokni, mert teljesen randomban tud csak vásárolni?
Persze biztosan van erre is összeesküvéselmélet, miszerint így akarják, hogy minél többfélét vásároljunk, de szerintem csak arról van szó, hogy a kereskedőink sz*rnak bele, hogy mit kap a vevő, a gyártóknál pedig keveset keres a marketingosztály, ezért állandóan újítanak, kavarnak. Nem lepődnék meg, ha ez a végén még csökkentené is a cégek bevételeit (én legalábbis általában nem veszek mást csak azért, mert nincs az, amire az adott pillanatban vágyom). De ez persze senkit nem érdekel...
Ez megy most