Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Kiskörút árnyékos oldala: csapongás a csapongó Károly körúton

2010.11.25. 17:45 :: Hamster

Na jó, lehet, hogy nem mindig árnyékos, mert valamikor csak süt rá a nap, de amikor le akartam volna fotózni (azaz amikor ráértem volna ilyesmire), mindig rosszak voltak a fények. Ami persze még rosszabbá teszi az összképet, amit be szeretnék mutatni.

Budapest elég jó adottságokkal indul(hatna) a "klasszikus európai nagyvárosok" versenyén. Régi, de azért a látványos - és modern - sugár- és körutas városszerkezet dominál. Főleg Pesten, viszont ezt elég jó kompenzálja a domborzat és a Duna összjátéka a másik parton. Tehát például hiába van Bécsnek méretre nagyobb "múlt századfordulós európai nagyváros" része, ott nincs olyan panorámás összkép, mint itthon (és nincs igazi, várhegyen álló váruk, se városközponti erdős szikladarabjuk;). Ennek ellenére az említett budapesti sugár- és körutak borzasztó képet nyújtanak, városi térből pedig  csak a fősodorból kiesők néznek úgy ki, ahogy ki kell nézniük (kicsiben a Károlyi-kertre, nagyban a Szabaság térre gondolok - a Hősök tere már más kategória).

Illetve a Nagykörút tulajdonképpen rendben van: gyakorlatilag csak a gagyi portálokat és butiktáblákat kellene kiiktatni. Ellenben a Kiskörút mintha nem is létezne, pontosabban mintha még mindig régi formája létezne: az Astoria környékén a Zrínyi kávéház szelleme kísért (ami persze még mindig jobb, mintha a Kálvin téri Két Pisztolyé tenné:), azaz fogyasztani lehet, de mást nem nagyon (esetleg még régi könyveket vásárolni, amit viszont magam is szeretek), maga a körút körút meg a régi "Országút": forgalmas közlekedési útvonal, semmi más. Alapvetően értem én, hogy egy város elsősorban az élet helye, tehát élni, járni, enni-inni kell benne, de azért én szívesebben látnám valami bécsi jellegű bulvárnak a Kiskörutat. Csak azért tenni kellene - mert azért ne gondoljuk, hogy odaát a Graben eleve sétálóutcának épült...

A Múzeum körút viszonylag szerencsés, pláne a felújított egyetemi épületekkel, de a Károly körút nagyon tanácskörutasan néz ki:

Kicsit többről van itt szó szerintem, mint arról, hogy a háború és az utána következő évek megviselték a környéket. Egyszerűen meg se próbálták megbecsülni ezeket a térfalakat! A" két fal közt menjen a forgalom, a falakhoz meg nem nyúlunk, amíg rá nem omlik rá a forgalomra". Változtatni? Hány év kellett a városházi "bazársor" elbontásához, és hány éve áll ott azóta is, félig kiürítve, ideiglenesen? A Károly körút nyugati oldalán klasszikus-klasszicista lakóházak...

... és egész csicsásak díszesek váltják egymást:

 

... de egy közös bennük: hogy szar állapotban vannak. Úgyse látja senki?

Ha kicsit továbbmegyünk a Madách tér felé, további változatos stílusokat és leépültségi állapotokat találunk:

Ez a minőség a kép közepén szerintem még a Práter utcában is szomorú lenne (ezúton is elnézést kérek a Práter utcaiaktól, hogy ők jutottak eszembe), nem hogy a város legforgalmasabb kőkatlana utcája és metróátszállóhelye tere közt félúton:

Ehhez képest a szomszéd épület legalább csak barátságtalan(ul lett felújítva 50-60 éve... legalábbis olyan, mintha régebbi alapok átalakításával jött volna létre - remélhetőleg valaki bekommenteli majd, hogy átépítést vagy új építést látunk), de legalább nem néz úgy ki, mintha mindjárt atomjaira akarna hullani:

Ami szerintem fontos lenne, az a földszinti és első emeleti (magasföldszinti) csupasz homlokzatrészek eltüntetése. Ezek teljesen idegenek az épületektől, és nagyrészt ezek primitívsége miatt nem is próbálnak feljebb nézni az emberek, hiszen ilyen bejárati szint felett mi jöhet még? Pedig lehetne ezt jól is csinálni, és erre pont az iménti, fehér kőlapokkal borított ház a példa, ahol az a rész beleillik a homlokzatba:

Kicsivel arrébb van még ilyen elrontott homlokzatláb, amit csak még bénábbá tesz a közepébe utólag (?) visszaépített régi kapu:

A hatvanas évek szocmodernjének legrosszabb rácsos korszaka (felül), a nyolcvanas évek (balra) és a kilencvenes évek (jobbra) költséghatékony üzletportálja veszekszik itt egymással, és akkor még rátesznek egy  lapáttal? Az eredeti homlokzaton biztosan jól nézne ki ez a kapu, de ezen?

Gyorsan hozzátenném az elhangzottakhoz, hogy azért a "napos oldal" se az a madárcsicsergéses-márványszobros kávéházi álom:

A bal szélen levő, téglaborítású épületek itt még talán el is mennének a Madách téri, hasonló borítású óriás mellett, de az a fehérkeretes-ablaksoros unalom maximum egy külvárosi kollégium szexepiljével tud versenyezni...

Talán most, a térség átalakításával megváltozik ez, bár tudom, az autósok szerint minden rossz, ha ők nem mehetnek a legrövidebb úton tovább, valamint az ott élők is éhen fognak halni, mert a pékek nem tudják odaszállítani a kenyerüket :) Majd meglátjuk, addig is itt egy kép a pár héttel ezelőtti állapotokról, azoknak, akik - hozzám hasonlóan - amikor csak lehet, elkerülik a Deák teret:

38 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város képek utcakép panoráma morgás városkép kiskörút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr972472422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kutas József – EMBERESÉS 2010.11.26. 10:25:17

Hull a hó a városra, megfagyott menyasszonyok a fák, és az utak megtelnek lépésben araszoló, különös járművekkel, melyek mindenre hasonlítanak, csak járművekre nem. A levegő hideg, akár a tükör; a megállókban várakozók lélegzetei előbb elhomályosítják,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érdekes meglátások. A Wälder-féle együttes igen nívós, a követők már unalmasak, valóban. A Filmmúzeum épületére az a bombasztikus kupola nagyon visszakívánkozik. Mi lenne ha a belvárosi oldal üres részére az eredeti vár-városfalat építenék vissza? Nagy épületből úgyis van elég.
Azért a Múzeum és leginkább a Vámház körút nagyon szép, egységes.
@tehtube: Igen, a filmszínházas épület elég csonka, bár így is markáns. Érdekes lenne tudni, miért szedték le a kupolákat, mert a háború utáni képek szerint akkor még egy ideig megvoltak. Remélhetőleg nem valami strukturális gyengeség a házban.

A Múzeum és a Vámház határozottan javul, jót tett neki az út+villamos felújítás, de egységet nem alkotnak, amíg ott az a bazi nagy gödör köztük a Kálvinon. És aztán is kellene még reszelnir ajta, mert például ezek a fura modern telefonfülkék totálisan nem illenek a képbe, illetve a Kálvin nagy üres díszkőfelületeitől is félek, hogy csak pofátlan autósok parkolóhelyének fogják használni.
Ugye ugye. HA egyszer felnézünk, mennyi szépség van a fejünk felett.....

Dugóban szoktam nézegetni a házakat. Rengeteg ilyen és ehhez hasonló gyöngyszem van a városban.
Práter utcában mikor jártál utoljára? Vagy én keverem a VIII. kerületi utcákat? Arra emlékszem, hogy úgy két éve jártam ott és egy üres telket sikerült megörökítenem, háttérben egy éppen épülő tömbbel...
Nokiásdobozzal kellett volna menniük Hagyóékhoz.
Hamsternek bizony jó szeme alakult ki a városhoz, mert hogy a Károly körút 20-al kapcsolatban jót sejt. :)

varoskepp.blog.hu/2009/03/04/egy_hazrol

Amúgy a portálok végig nagyon gázosak sajnos, nem csak általad citált példán, de onnantól majdnem végig az Astoriáig iszonyat ami van. Ketté vannak vágva a házak, ha valaki nem néz fel, egy igazán csúnya városban érezheti magát. Van itt minden ocsmányság a simára vakolt borzalomtól, a Ferenc körúti aluljáró csempemaradékát felhasználó házig (ez persze nem igaz, de nagyon hasonlít rá). A kis romos klasszicista jellegű cuclira (szerintem későbbi) rá lehetne építeni plusz egy szintet. Bár nem vagyok párkánymagasság fetisiszta, de itt szerintem kívánja a városkép. És akkro máris lenne pénz a homlokzatra is.
@BDzsH: Sejtettem... és köszi! Jó az, amit az egyik kommentelőd írt az eredetire, hogy képregényház :) A lámpák és az alsó két szint jól integrált mivolta miatt gondoltam, hogy nem feltétlenül háborús rombolás utáni helyreállításról van szó, de lusta voltam utánanézni. Amúgy se az számít, mit írnak róla az ítészek, hanem hogy egy ház mit mond, vagy mit nem.
gáz rendesen. ocsmány épületek. únió. faszomat. mszmp korszaka van még mindig
Döbbenet, hogy még egy rendszereken átívelően lepukkant házsor kapcsán is politizálni kell...
@BDzsH: Tényleg, a csicsásabbik házról mit lehet tudni? Mert a háború után azt felújíthatták, különben nem látszana belőle ennyi. Valami egészen fura agybaj a Károly körút, igaz, régen is az volt, a régi fotókon mindig döbbenet, hogy milyen kaotikus házak előtt jár már villamos.
@Hamster: "valamint az ott élők is éhen fognak halni, mert a pékek nem tudják odaszállítani a kenyerüket".

Ez elég otromba poén volt.
@Sam. Joe: holott a belvárosi közlekedés kiirtásával nagyjából ez fog történni.
aztán akkor nem poén lesz, hanem sírás.
@Rocko-: Nekem nem kell elmesélned. Én itt lakom. 8-( Iszonyú "jó", hogy a fejünk felett hoz gyakran olyan döntéseket a városvezetés, ami senkinek sem jó.
@Sam. Joe: De nem az én poénom, mindig ilyeneket írnak valamiért a nem-pék - és általában nem is belvárosi - autósok. A belváros átjáróház szerepének megszüntetése épp időszerű, és nem hiszem, hogy ha majd vége lesz a folyamatnak, az rossz lesz a belvárosiaknak. Mert akkor tényleg csak ők meg a pék fog autóval menni oda.
@Rocko-: Valakinek biztos. Az itt lakóknak rohadtul nem. Teljesen a fejünk felett történik minden döntés, logika meg nem nagyon férkőzik bele. Az Erzsébet téri süllyedőoszlop például a helyieket sem engedi át, holott a Kossuth Lajos utcától északra lakók nem tudják másfelé elhagyni a területet, mert minden arra egyirányú. A kerületi felelős ember csak össze-vissza beszélt, amikor megkérdeztük, hogy szerinte hogy lehetne északnak elhagyni a területet. Azt bírta mondani, hogy "A Kálvin térnél lehet megfordulni." Elmeséltük neki, hogy remekül ismeri a saját munkáját, mert ott aztán végképp nem lehet. A válasz: "Ja, akkor nem tudom. Forduljanak meg a Miatyánk utcában, mint mindenki más!" Mert hozzárendelni azokat a rendszámokat, ami a Gerlóczy utcai és Városház utcai süllyedőoszlopokhoz van - ugyanaz a cég üzemelteti - nem lehet, mert "azt a Főváros üzemelteti." Kommentálni felesleges.

@Hamster: Ha te írod le, akkor a te poénod. Mi, meg a pék? De jó lenne! Ezzel szemben a helyzet az, hogy az összes kamu rokikártyás aki a fővárosi önkormányzatnál dolgozik - mivel amikor kiszáll a kocsijából, oda megy be -, szemlátomást makkegészséges, de nem elég nagy istenség ahhoz, hogy parkolhasson az önkormányzóság óriási udvarán. Meg mindenki, aki bedumálja magát a süllyedőoszlopok melletti kaputelefonokon, aztán megy árkon-bokron át, szembe az egyirányú utcában, meg ahogy kell. A kedvenceim a városnéző buszok, a Károly körúton, melyek ott parkolnak ahol akarnak, gyakran eltakarva a közlekedési lámpákat, akadályozzák a BKV buszokat, a rendőrök meg leszarják. Magas összegbe fogadok, hogyha elkészül a Károly krt. ugyanaz lesz, mint eddig. Most, amikor teljesen szét van verve a környék, most is ott parkolnak, ahol jól esik nekik. Szívesen kivenném itt a büntetések intézését gebinbe, százalékért.
@Sam. Joe: A Miatyánk utcával kapcsolatban a lényeget lehagytam. A szűk helyen állandó a torlódás, mert tényleg mindenki ott fordul meg, ott pakolnak a szállodákat és a környező üzleteket ellátó teherautók, a BKV buszok a megállóban, a taxisok mindenhol, a "csak beszaladok elintézni valamit, 3 perc" elakadásjelzős partizánok, szóval állati balesetveszélyes.
@Sam. Joe:
Az illetékesnek nem mondtátok, hogy ott van elb...va a rendszer, hogy mindenhol be lehet hajtani, de kifele csak egy-két helyen. Mennyivel jobb lenne, ha lenne két-három behajtási lehetőség a területre, kifele meg számolatlan, ezáltal a területen belül a forgalom nem tudna feltorlódni.

Akkor valósult volna meg a forgalomcsökkentett övezet, míg jelenleg a forgalomduzzasztó övezet elnevezés jobban dukál.
@Sam. Joe: "Az itt lakóknak rohadtul nem."
no igen, mert ugye miért érdekelné bárkit is az ott lakók.
"A kerületi felelős ember csak össze-vissza beszélt, amikor megkérdeztük, hogy szerinte hogy lehetne északnak elhagyni a területet."
pofon nem volt? kellett volna. ököllel.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Figyi, szerinted a reakcióiból ítélve érdemes neki mondani bármit? 8-(

@Rocko-: Olyan telefon még nincs, de az ötlet tetszik. ;-) Amúgy áruljuk a lakást, mert elegünk van az élhetetlen belvárosból. Születésem óta itt lakom, most sikerült elérniük, hogy ne akarjak itt lakni. Ráadásul nincs is az autóhoz nőve a fenekem, én pár sarokra dolgozom a lakástól, de a feleségem Nagytétényben, ráadásul sokszor olyan időpontokban indul el dolgozni, illetve tér haza, amikor már nincs tömegközlekedés. (Tudom, tudom, költözzünk el, nem kell mondanotok, dolgozom rajta.)
@Sam. Joe: "most sikerült elérniük, hogy ne akarjak itt lakni."
és még engem hülyéznek le, amikor közlöm: a forgalommentesített várossal magát a várost ölik meg. :(
mert hogy forgalmat lehet kiírtani, de igényt nem!
@Sam. Joe: Ezek megvalósítási dolgok, a tipikus feudalista bürokrácia jegyében. Ettől még a forgalomcsillapítás jó, csak legfeljebb a ti utcátokban nem azt csinálják. A városházán speciel csak azt engedném kocsival járni, akinek hivatalból van dolga sok helyen. Az, hogy az egész udvar be van kerítve, és ott parkolnak azon a nagy placcon a város közepén, az egy igen tipikus megnyilvánulása annak, amirét Budapesten minden működő dolgot nemműködően csinálnak meg.
@Rocko-: Téged bevallom, nem mindig értelek, hiszen kiderült, hogy pont nem a mindenhova autóval menő benzinagyok csoportjába tartozol. Két dolgot azért tudni kell:

forgalomcsillapított =/= forgalommentesített

amit most csinálnak =/= forgalomcsillapított

A pofátlan taxisok, a hamis rokikártyások, a "csak két perce ugrom be, addig megállok az úttesten", a mindenhol ott álló városnéző buszok pedig pont nem a forgalomcsillapítás részei, hanem annak, hogy mindig vannak kivételek, és senki nem tartatja be a szabályokat.
@Rocko-: "mert hogy forgalmat lehet kiírtani, de igényt nem!"
Amikor ilyeneket olvasok, mindig az jut eszembe, hogy milyen szar lehet a Grabenen, a Stephansplatzon élni. Tényleg, mennyivel faszább hely a budapesti belváros. A Rákóczi út is azért szar, mert nem lehet kocsival odamenni, ugye? Meg eleve az egész belváros tök jól átjárható, élhető és tiszta volt, csak most elrontják. Sam.Joe-nál értem, hogy ő az egészből többet kap, és az ellenőrzés és felülvizsgálat totális hiánya (emiatt rossz neki, nem azért, mert a forgalomcsillapítás hülyeség, hanem mert szarul csinálják!) miatt ennek jó része nem jó, de nálad az kicsit furcsább.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "míg jelenleg a forgalomduzzasztó övezet elnevezés jobban dukál"

Ott a pont! :(
@Hamster: "forgalomcsillapított =/= forgalommentesített"
külföldön lehet. de nem itt!

"Téged bevallom, nem mindig értelek, hiszen kiderült, hogy pont nem a mindenhova autóval menő benzinagyok csoportjába tartozol."
miért, mondta valaki hogy nem így van? :D
@Hamster: "hanem annak, hogy mindig vannak kivételek, és senki nem tartatja be a szabályokat."
na ez az amin nem fog segíteni semmilyen forgalomtechnikai alkalamzás. kivéve ha ezt járőrnek hívják. nem fekvőrendőr!!!! járőr.
@Hamster: "Amikor ilyeneket olvasok, mindig az jut eszembe, hogy milyen szar lehet a Grabenen, a Stephansplatzon élni."
nem tudom mire célzol, fejtsd ki kérlek.
"Meg eleve az egész belváros tök jól átjárható, élhető és tiszta volt, csak most elrontják."
nem, szar és átjárhatatlan a belváros, de most még rontanak rajta. ez a bajom.
na meg abban egyetértünk: nem kell autóval mindenhova menni. viszont! mi lesz az ellenpont? mert aki A-ból B-be akar jutni, az bizony forgalomcsillapított meg csökkentett övezet után is el akar jutni. tudom, ez egyeseknek kurvára meglepő, és aggyal nem bírják felfogni. (intermezzo: VEKE facebook oldalán bedobta Bede Márton vélemény cikkét a Margit híd lezárásáról. csomóan mondták, hogy hú meg ha, hú de jó volt. nekik. a másikat pont telibe szarják. aztán persze ment a felindulás, hogy szemétautósoklőjükdunába mind. miért? azért mert közlekedni szeretne? na, feltettem a kérdést: ugyan, hogyan kárpótolták azt, aki a margit hídon szeretne átjuni autóval. hát hogy több villamos járt. ja mondom tényleg, mert az emberek csak a két hídfő közt mozognak, utána nem is mennek tovább. na itt kuss volt. aztán rákrédeztem, hogy ugyan, itt van ez a szép budapest szíve projekt, lezárjuk az utcákat meg séta ucca lesz, és azzal jön kánaán. kérdem én: mennyi extra tömegközlekedési kapacitást vetettek be ezután? ismét semmi válasz. no, ennyit arról, hogy autóval ne közlekedjünk, hanem. hanem mi? hanem lófaszt kap az ember cserébe. AMENNYIBEN lenne normális tömegközlekedés, lásd külföldi példákat, egyetlen egy szavam se lenne az ilyen lezárások ellen. de nem ezt látom.)
"de nálad az kicsit furcsább."
empíriát vársz tőlem, holott ez csak empátia.
@Rocko-: "hogyan kárpótolták azt, aki a margit hídon szeretne átjuni autóval"
Ha egy hidat átépítenek, és nem lehet rajta átmenni autóval, akkor mit csináljanak, miből kárpótoljanak, és főleg hol? Vagy miről beszélsz? Az a híd kell, és most megint van, Bede meg szokásosan hülyeségeket ír.

Amiről itt most viszont szó lehet, az egy lépcső a BP szíve programban, a második főutca. Azt ne mondd már, hogy ha ott nem mehetsz át, akkor megáll a világ! Hogy a Galvani meg az Aquincumi híd változtatna azon, hogy most végre nem az a másfél sáv széles (effektíve értve, mert méterben jó széles lenne) Kecskeméti utca működik az Üllői út folytatásaként. A Károly körút ugyanaz: ha a Wesselényi és az Astoria közt kétszer két sáv szélesség van csak, akkor hiába van az Anker ház és a Wesselényi közt kétszer négy, akkor is mindig dugó lesz, mert a szűkület bármilyen széleset feltorlaszt. Ugyanígy ha a Nyugati téren csak egy kétszer egy sávos felüljáró visz át a Körút felett, akkor hiába kétszer három sávos előtte a Bajcsy. Úgyhogy ha az autósok részén nem lehet javítani, akkor másfelé kell elindulni.

A tömegközlekedés nemfejlesztésében nyilván egyetértünk, húsz éven át ünnepeltük a szabad verseny nevében beleszarunk az üzemeltetésbe jelszó alapján működő városvezetést :-/ Ezzel együtt annyi tömegközlekedés van, hogy a helyiek ellegyenek, és speciel átutazni alatta is lehet, úgyhogy én elsősorban nem ezt érzem abból, amit az autósok írni szoktak, hanem azt, hogy "de hát én fizetem az államot a benzinből, mi az, hogy én nem mehetek arra, amerre akarok, sőt, amerre eddig mehettem?". Ez meg egy ilyen vicces dolog, mert régen a Vörösmarty térre be lehetett menni, a Váci utcában még én is emlékszem a díszkavics előtt az autósávra és járdára, mégse sírja azt senki vissza.
@Rocko-: "nem tudom mire célzol, fejtsd ki kérlek."
Arra, hogy a hetvenes évekig ott is autósávok voltak. Aztán megszüntek, később metró is épült alá (asszem 71 és 78 közt több lépcsőben alakult ki az a sétálós bécsi belváros, ahová nyálat csorgatni járunk), mi meg a nyolcvanas években már úgy mentünk ki oda, hogy "wooooooow". Na, azért a wooooooow-ért ők megdolgoztak azzal, hogy alaposan kiforgalomcsillapították onnan az autókat. Biztos ott is volt, aki morgott, mert neki Kaisersmühlenből arra vezetett az egyenes út Favoriten-be, de azért összességben megérte belevágniuk.
@Hamster: "akkor mit csináljanak, miből kárpótoljanak, és főleg hol? "
adjanak több tömegközlekedést.
"Bede meg szokásosan hülyeségeket ír."
nem mindig, de ez az volt.
"Azt ne mondd már, hogy ha ott nem mehetsz át, akkor megáll a világ!"
nem magamról van szó. igazán keveset közlekedek arra. van más viszont aki igen.
"Ezzel együtt annyi tömegközlekedés van, hogy a helyiek ellegyenek"
épp csak elégséges. egy esetleges, valós szmogriadó alatt meghalna.
@Hamster: "Aztán megszüntek, később metró is épült alá"
no de ez az. itt csak elvenni akarnak, nem adnak több tömegközlekedést. ezt fájlalom én itt!
@Rocko-: Az a "baj", hogy amilyen irányokról most beszélünk, azok alatt évtizedek óta ott a metró. Ezt a forgalomcsillapítást 1976-ban nyugodtan meg lehetett volna lépni.
@Hamster:
"Ezt a forgalomcsillapítást 1976-ban nyugodtan meg lehetett volna lépni."

MEG KELLETT VOLNA LÉPNI!

Nekem a főgondom az, hogy a Kiskörút kiváltására kellene egy alternatíva. Ha a Hungárián a felüljárók nem sugár, hanem érintőirányba lennének, azt el is fogadnám.

Másik gond, hogy én nem ragaszkodom hozzá, hogy mindenhova autóval menjek, de ne 5 megállóval arrébb legyen az első szabad parkolóhely, mert sétálóutcát építettünk. Lehet építeni mélygarázsokat is. Mint pl Firenze, ahol a belvárosba tilos behajtani, és a pályaudvarnál ezért épült egy 6 vagy 8 szintes mélygarázs. Akárcsak Verona. De bármelyik várost fel tudnám hozni példának, ami Szentgotthárdtól nyugatra fekszik.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az a baj, hogy nálunk valamiért a legelbaltázottabb helyekre tettek parkolóházakat: a Martinelli térre két szűk utca közé, az Aranykéz utcába, ahova szintén nem lehet értelmesen eljutni... De amúgy Münchenben sem triviális, hogy pont meg tudj állni a Marienplatzon, Bécsben se a Stephansplatzon, Kölnben sem az Altermarkton vagy a Rajna-parton.
Mennyi mindent újra lehetne fotózni, mert felújították... ezt is :)
süti beállítások módosítása