Teljesen semmilyen idő van odakint, semmihez sincs kedvem, úgyhogy megint konzervanyag jön: folytatom a múltkori Oldtimer Expo 2011-es képmutogatást:
A körfűtőház egyik szegmensét a FIAT különféle keleti mutációi foglalták el, különösen kihegyezve a lengyelekre. A legrégebbi itt kiállított kocsi azonban még nem FIAT volt, hanem egy GAZ M20, alias Pobeda (előtérben). Jól látom, hogy ezen Zsiguli indexek vannak (elől és a kerék előtt is)? Ez most egy kései Pobeda, vagy csak buhera? A hátrébb levő darab egyértelműbb, azon a hűtőrács is későbbi, plusz rajta van az FSO embléma is.
A klasszikus Nagypolák, ahogy gyerekkoromból emlékszem rá. Pár héttel a kiállítás után egyébként Ferihegyen is találkoztam pár hasonlóval - a jelek szerint a hazai Polski rajongói tábor elég aktív itthon :)
Polski FIAT 132? Na, erről se hallottam még! A neten utánaolvasva azt találtam, hogy csak papíron szerelték össze őket Lengyelországban, a valóságban kész (összerakott) olasz autókról volt szó.
Gondolom akkor ez is ugyanilyen lehet. A fotót főleg azért tettem ide, mert az előzőhöz képest ez a darab szerintem egész jól néz ki :)
Zsiguliból is volt pár, a legérdekesebbnek ezt a példányt találtam. Először a műbőr tetőborítás tűnt fel, és csak aztán az, hogy jobbkormányos :)
És hogy ez a bejegyzés is ütősen fejeződjék be, itt egy Zaporozsec. Hogy 966-os vagy 968-as, azt nem tudom, mert fogalmam sincs, mi a különbség köztük. Csak azt tudom, hogy ez a típus mindig is a gúnyolódás tárgya volt, viszont kétszer is láttam olyat belőle, amiben tévé volt az anyósülés előtt (az a bizonyos nagyon kis képernyőjű szovjet csoda). Hogy ez valami luxus kiegészítő volt, amit rendelni lehetett hozzá a Merkúrnál, vagy csak divat, azt nem tudom - és máig se értem, mire volt jó :)
Ez megy most