Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Még mindig a füvön: munkagépek, haszonállatok

2013.06.15. 13:00 :: Hamster

Múltkor viszonylag sportosra vettük a figurát, most jöjjenek a haszongépjárművek! Idén ugyan nem láttam a múltkori DUTRA dömpert, illetve a remek "kis" GAZ-66-osról is lemaradtam, mert elém léptek, amikor éppen lefotóztam volna, de így is elvoltam :) Aki az előző képmutogatásokról lemaradt: első rész, második rész.

img_2229.jpg

Egy Ikarus 311-es Mávaut színekben. Szép darab, de azért az iránytáblán szereplő Budapest-Stuttgart út szerintem kicsit megterhelő lenne vele.

img_2171.jpg

Egy másik klasszikus: Csepel D344 - szerintem a valaha létezett legszebb csőrös teherautó. És még jól is sikerült, ma is hány és hány mozog belőle!

img_2158.jpg

Az első képek közt szerepelt már a hosszú orrú D450-es Csepel, ami élénkpiros színével játékszernek tűnt. Nos, a jópofa nyergesvontató végképp matchboxnak tűnik...

img_2303.jpg

... a KrAZ 255-öshöz képest. A tőle jobbra levő Ural se egy apróság, de ez a dög valószínűleg a legnagyobb jószág, amivel a magyarországi utakon még valamennyire el lehet közlekedni. Piszkosul tetszik!

img_2291.jpg

Csepel pofavizit: balra a már látott D450-es, középen a Steyr licensz alapján épített első Csepel típus, a D350-es, jobbra pedig egy "bulldog arcú" tűzoltó, ami sajnos teljesen napnak háttal állt meg, így - ottlétünk alatt legalábbis - fotózhatatlan volt.

img_2167.jpg

A military vonal is képviseltette magát: balra egy Willys MB, azaz a Jeep, jobbra pedig az a változat, ami már eleve Jeep márkanéven híresült el. Vajon eredeti vagy utánépítés ez a két terepjáró?

img_2173.jpg

Természetesen nem hiányozhatott a szovjet rokon, a GAZ-69 sem. Ezen is minden rajta van, mintha parádéra készülne, és úgy sejtem, amikor még szolgálatban volt, sose nézett ki ilyen jól :)

img_2409.jpg

És itt szaladt a tarkómra a szemöldököm: LADA Niva pickup. Szerintem ilyet még nem láttam. Eddig :) És még mindig nem értünk a képek végére!

"Maz" kiegészítése: "A Niva egy VISz-2346-os platós változat. Létezik igazi pick-up is a Nivából, pl. a VAZ-2328 és 2329 szimpla- illetve duplafülkés változat."

24 komment

Címkék: autók képek nosztalgia oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr445348396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Willys MB nem utánépítés, eredeti. Egy baráti társaság hármat vásárolt belőle néhány évvel ezelőtt, szépen felújíttatta őket, beszerzett minden apró kis kiegészítőt hozzájuk, másfél éve pedig elég sok veterános rendezvényen képviseltetik magukat velük.
@grofjardanhazy [grj]:
És az alakulatjelzés és a lajstromszám, ha nem is az eredeti, de tényleg az volt, ami rá van írva, vagy az csak fantázia?
Az Ikarus 311 kapcsán jutott eszembe, hogy segítséget kérek a busszexuális összegyűltektől:

Hol volt, hol nem volt, az egyetlen keleti blokkos jármű, amit a Matchbox valaha is megmintázott, történetesen egy ritkábbnál is ritkább verziót, az Ikarus 300 K1-es prototípust.
(Részletek itt, ahol a kommentekből az is kiderül, hogy milyen tudományos tényeken alapul a feltevés, hogy a Matchboxnál a prototípus terveiből dolgoztak: ikarus256-matchbox.blogspot.hu/2008/05/nv-ktelez-ikarus-coach.html )
Amiben a segítség kéne: A történet összerakása. Vajon hogy találta meg az Ikarus és a Matchbox egymást? Milyen kommunikáció zajlott a két fél közt? Fizettek valami jogdíjat? Vagy "csak" örültek az Ikarus gyáriak az ingyen reklámnak? Bármiféle segítséget előre is köszönök!
Hahh, Csepzon és Ural...

A törzsközönség átlagos életkorára és nem szerinti összetétele alapján gondolom, itt beugrószintű kérdés, hogy mi volt az a bizonyos "uralsárhányó"? :D

bio
"Az első képek közt szerepelt már a hosszú orrú D450-es Csepel, ami élénkpiros színével játékszernek tűnt. Nos, a jópofa nyergesvontató végképp matchboxnak tűnik..."

- Ugyan nem matchboxban, de nagy piros műanyagban megvolt.
Az Ikarusról jutott eszembe:Nem tudja esetleg valaki, hogy az 50-es években voltak Budapestről nemzetközi buszjáratok? Ha igen, hova? Illetve ha valaki tudna egy komplett szovjet belföldi vasútmenetrendet prezentálni valahogy, annak nagyon hálás lennék (az már kb. mindegy, hogy melyik év, csak valamikor 1960-90 között legyen:)). Ez utóbbi csak úgy eszembe jutott, mert már régóta érdekel, hogy milyen vonatjáratok közlekedtek a Szovjetunióban, de eddig nem találtam ilyet a neten, sok reményt nem fűzök a dologhoz, de gondoltam hátha.
Nekem volt szerencsém többször végigülni a bp-stuttgart buszjáratot, kétszer éjszaka. Igaz, kocsiban még rosszabb.
@Hamster: Haha, még csak az kellett volna. 32 éves vagyok, szerinted utaztam ilyennel valaha is? :)
Azért így is elég szar volt, pedig volt légkondi és Jackie Chan videók :)
El nem tudom képzelni, atyáink hogy bírták ki ebben...
@Trónkövetelő: Én eleve azt nem tudom, hogy amikor a 311-es még egy viszonylag új típus volt, akkor volt-e ilyen, hogy stuttgarti gyorsjárat.
Az Ik 311-es buszhoz szólnék. Van szerencsém ismerni a gazdáját.
Ez a busz tényleg megjárta Stuttgartot és a Csiksomlyói búcsúra is eljutott vele pár lelkes utazó. Ha jól emlékezem az indóház magazin még cikket is publikált az eseményről. Egyébként pár éve amikor a budafoki úton dolgoztam feltűnt egy román rendszámú busz. Jobban megnézve egy Ik 311-es volt. Alig hittem a szememnek de a tény az tény,sokat bírnak.
@Arany Balázs: Én elhiszem, hogy elment, csak örülök, hogy nem voltam rajta, mert nem képzelem nagyon kényelmes útnak :) A kérdés az volt, hogy amikor a 311-es új volt, akkor létezett-e buszos B-Stuttgart gyorsjárat.
@Hamster: Visszagondolva az akkori politikai berendezkedésre, kizárt a járat létezése.
Az Ikarus 311-nek igen kényelmes ülései voltak (vannak?) hasonló, mint a Ziu9-es troliknak. Az utóbbi időben nem ültem rajta, mióta egy focidrukker-csapat megrongálta.
Az Ikarust is, és a D450-et is ugyanonnan ismerem, ahonnan Dömpert. ;)
Épp csak ezekről a majálisokról maradok le.
@Sam. Joe: Vonjunk párhuzamot a két esemény között:

ikarus256-matchbox.blogspot.hu/2008/05/nv-ktelez-ikarus-coach.html

"Szerencsém van, mert a kettő találkozik egy modellben, ez a modell az Ikarus 325. A Matchbox sorozatban Ikarus Coach néven jelent meg, MB-67-ként. Először az 1986-os katalógusban szerepel az újdonságok között, a "VOYAGER" feliratos változat, narancssárga tetővel és narancssárga-kék csíkokkal az oldalán."

matchboxmemories.blogspot.hu/2009/08/legalis-es-illegalis-kisautogyartas_17.html

"a Matchbox (Matchbox International Ltd - Universal Toys) cégcsoport sem szeretett volna kimaradni a jóból, és be szeretett volna törni az akkor még "szűz" területnek számító kelet-európai piacokra...
...A Matchbox a gyártásához szükséges gépeket a szerződésnek megfelelően 1986-ban rendben leszállította és októberben megindult a magyarországi Matchbox gyártás..."
@cso zsi: A hőség miatt teljesen lapos az EEG-m, értem mire gondolsz. A két ügy közt nem igazán volt reláció.

Az Ikarus Coach-ot nem gyártották Magyarországon, csak mindenhol máshol, ahol akkor Matchbox kisautókat állítottak elő. A hazai gyártást egy apró cég végezte, akinek nem volt köze az Ikarushoz.

Nekem abban kéne segítség, hogy a kérdésekkel kit lehetne megtalálni akinek akkoriban lehetett a dologhoz köze az Ikarusnál.
@cso zsi: Hááát, attól még a busz dobál, zajos és lassú. Stuttgart meg messze van, még egy modern járművel se két perc. Ezzel együtt irigylem azt, aki szerint egy ülés attól kényelmes, hogy tömöttre párnázott ülései vannak, mert szerintem nem mindegy a háttámla szöge, az üléstávolság, az anyag, a fejedet is támasztja-e, stb.
@cso zsi: "Az Ikarus 311-nek igen kényelmes ülései voltak (vannak?) hasonló, mint a Ziu9-es troliknak."

Igen, kb. 10 éves koromban nekem is kényelmesnek tűntek, csak sajnos azóta kinőttem.
@nyelv-ész: :) Ebben is van valami, gyerekkoromban én is szerettem a Ziuban ülni. Aztán ahogy nőttem, ez elmúlt :)
Átnéztem pár belső fotót, valóban gyerekméretű ülések vannak benne, de egy-egy honi túrára azért jó volt. Talán idén nyáron újra megyünk egy kört vele.
@cso zsi: 1968 őszén, egy Ik 311-es fedélzetén tettem meg (többed-magammal) a Bécs-Salzburg utat, hajnali indulással, kb. 3 órás salzburgi városnézéssel és éjféli vissza érkezéssel. Mikor kiszálltunk a buszból, hát úgy éreztük magunkat, mint akiken oda-vissza átment egy IK 311-es. Ettől függetlenül, az út felejthetetlen volt! Lehet, hogy azóta fáj a derekam?
@czjanos: Lehet, hogy ez a példány a felújításkor jobbra sikerült, mint a gyári?
Nem kizárt, bár az üléseket nem az csinálta, aki a motorját gondozza ennek is, meg a csőrös piros D450-esnek.
Az illetőnél most épp egy "Fakarusz" épül.
süti beállítások módosítása