A budaörsi repülőtéren megrendezett II. Goldtimer Nyílt Napon készült sorozat korábbi részei: [első][második][harmadik][negyedik] adag kép.
Nó, nézzegessünk megint egy kis csillogó fényezést, krómozást, miegymást! Ott helyben nem is vettem észre, mennyi autót lefotóztam a felvonultak közül - pedig elvileg a Rubik "Kányát" megörökíteni mentem ki :)
Chevrolet Corvette Stingray, abból is a második példány, amivel aznap találkoztam. Ez volt az áramvonalazásnak az a korszaka, amikor már elég tudományosan csinálták, de még szépek is maradtak az autók.
Ez meg itt persze az áramvonalazás korai szakaszának gyermeke. Persze nem annyira korai, mint a Rumpfler "Tropfenwagen", vagy némelyik Tatra, de talán a legelterjedtebb: egy Volkswagen Bogár. Lehet, hogy tévedek, de a típus kezdeteire utaló rendszám talán kicsit túlzás, mert a kocsit legfeljebb úgy az ötvenes évek közepére tenném állapotilag: már nem osztott a hátsó ablak, integetőkar helyett pedig index van, de még nem a fényszóró fölött. Eleve a fényszóró körüli domborulat is fura nekem. Persze akár visszaépítés is lehet, egy későbbi modellből, valaki nem tud pontosabbat?
Azért a belseje hangulatos. Ennél nehezebb minimálnak lenni!
Ilyet asszem még nem láttam élőben: egy FIAT "Dino", a névhez illően V6-os által hajtva. Jól nézett ki, bár a hátsó lámpák - és főleg alattuk a fényvisszaverők - nagyon a Zsiguliéra emlékeztetnek. Igaz, a rokonság teljesen egyenes ági :)
A festés ugyan matt, de ez akkor is az egyik legszebb hátsó volt aznap a reptéren ;) Természetesen egy Tatráról van szó. Egyszer már nagyon kéne ilyennel menni, Csikós nagyon feldícsérte a TC-ben, szóval jónak kell lennie.
Mercedes W113 230 SL: nem egy sirályszárnyas 300SL, de azért szép! Egyébként az ilyen példányokat látva kicsit visszajön az az érzés, amit gyerekkorunkban a "Merci" név jelentett, és ami mára nagyjából teljesen eltűnt. Hiszen ma már nem ritkaság a Merci: az jár a hetes buszon, azzal szívják a szmötyit, azzal viszik el a szemetet, azzal vontatják el az áram nélkül maradt villamost... ;)
Ford Consul Cortina. Csak azért tudom, mert már tavaly is itt volt. Szerintem nem lehetett egy kifejezetten gyakori típus mifelénk :)
Ezt a kocsit meg se néztem, csak rákattintottam, mondván, hogy "á, csak egy Taunus". Jól tippeltem? Ha igen, milyen évjárat? Próbáltam rákeresni a neten, de hol a motorháztető nem stimmelt, hol a hűtőrács, hol az index, hol az ajtók száma, hol a lökhárító...
Még van pár kép, érdekelnek valakit? :)
Ez megy most