... ami eme bejegyzésben Győr-Moson-Sopron, Vas és Veszprém megyét jelenti. Történt ugyanis egy szépnek ígérkező őszi napon, hogy nem csak a Veszprém - Szombathely vonalon volt vágányzár pályahiba miatt, de a Győr és Sopron köztin is. Lelki szemeink előtt mindenféle dízellel előfogatolt tehervonatok lebegtek, amiket a Csorna - Szombathely közti 16-os vonalra terelnek - lehetőleg a GySEV Ludmilláival az élükön -, úgyhogy háromfős vasútfigyelő társaságunkat a hajnal eme vonal mentén talált. Hogy mi mit találtunk? Például ködöt. És hogy mit nem? Szerintem kitaláltátok: Ludmilla által vontatott tehervonatot - csak az IC-k élén találkoztunk velük:
Sőt, egy remot Szergejeset leszámítva egyátalán nem is találkoztunk tehervonattal a 16-os vonalon - és az is csak a nap végén jött:
Igaz, ez az egy legalább szép hosszú volt! Persze cserébe sajnos lassan jött - de tényleg, meg lehet nézni videón :)
Bárki bármit mond, a Szergej a maga műfajában szép masina, még a remotorizálással se rontották el! Az IC-ken kívül még az osztrák eredetű motorkocsikkal találkoztunk, a nap leghangulatosabb pillanata pedig az alábbi videó utolsó jelenetében látható: a Csorna állomásról épp csak elinduló, folyamatosan gyorsító Ludmilla - élőben még klasszabb volt a turbó fütyülése, pedig a felvételen se rossz:
Azért nem kell megijedni, nem szobroztunk egész nap a Csorna - Szombathely vonal mentén, mert közben átrobogtunk a Győr - Celldömölk közti mellé is. A jelek szerint oda tereltek, amit csak tudtak, mert ott több remot Szergejes terhet is el sikerült kapnunk:
... legalábbis azt mondták a kollegák, hogy ezek terelt vonatok voltak, mert a helyi terhek jóval rövidebbek szoktak lenni. Igazából én csak élveztem, hogy jó levegőn és napon vagyok, a nagy dízeles dögöket bónusznak vettem.
Na jó, azért nem mindent élveztem a jó levegőn levésből, ezen a helyszínen például megharapott egy harlekinkatica raj metálos (fekete alapon pöttyös) tagja. Nem annyira fájdalmas volt, mint amennyire megalázó :)
A videózási kísérleteim rendre kudarcba fulladtak: ezek a tehervonatok nem kicsit rengetik meg a földet maguk körül, amit az állvány nem bírt kompenzálni - ezek itt fent a nem szétrázott felvételek. Az első vonatban érdekes a váltás, ahogy a négytengelyes kocsik (némelyik eléggé görbének tűnik, ezeknek ez a normál terhelés melletti alakja?) után hirtelen csak kéttengelyesek jönnek, de megfigyelhető az is, hogy a vonat áthaladása után milyen kevéssel már nyílnak a sorompók. Az igazán szemfülesek pedig egy alakos előjelző állítást is kiszúrhatnak a háttérben.
Alapvetően klassz kis nap volt ez, bár nem tudom, ebből a bejegyzésből ez lejön-e :)
Ez megy most