A félreértések elkerülése végett szögezzük le, hogy ez a bejegyzés nem számítástechnikáról fog szólni ;) A "Hacker" szó németül ugyan vincellért jelent, a müncheni főpályaudvar előtere fölött húzódó híd azonban egy közeli sörfőzde miatt kapta ezt a nevet, a középkor óta működő létesítmény cégérében ugyanis két fejsze ("Hacken") volt látható.
A magamfajta hídmániásnak már maga az átkelő is érdekes: az a fajta ívhíd, amihez hasonlóból Magyarországon eleve nem volt sok, és az a kevés is jobbára eltűnt. Amúgy 1890 és 94 közt építette a MAN, és aki utazott már S-Bahnnal Münchenben, szinte biztos, hogy hallotta a nevét, mert keleti irányba haladva alatta van az utolsó felszíni megálló a belváros előtt - ráadásul egy ideje itt működik a központi buszpályaudvar is. Másfajta turistáknak: ezen a hídon megy át az ember az S-Bahntól az Oktoberfest helyszíne felé ;)
Az egyik legközelebbi látványosság a pályaudvar irányítótornya, ami nem túl szép, viszont tényleg elég irányítótorony-szerű. 1964-ben létesítették, közel 300 váltót, és 400-valahány jelzőt kezelnek innen. És itt kezdődik az, ami miatt érdemes ide jönni: az odafent dolgozók munkájának eredményét ugyanis kíválóan figyelemmel lehet kísérni a járdáról. Csak érzékeltetésképpen:
Amit itt látunk, az a pályaudvar ki- és bejáratának a háromnegyede. És nem csak dísznek van a sok sín, hanem tényleg szinte mindig kígyózik rajtuk valami - és a kígyózást szó szerint lehet érteni, mert nem mindig lehet egyenes úton elérni a 32 peronos vágány mindegyikét. Ráadásul sokszor több vonat is mozog egyszerre, néha csak egy-két vágány távolságban egymástól, ez néha elég látványosan néz ki!
A fentebbi felvételek huszonöt percen belül készültek egy napos vasárnap délután, és elég jó keresztmetszetét mutatják a pályaudvar forgalmának. A leglátványosabb persze a gőzmozdony, de vannak itt regionális és nagysebességű távolsági motorvonatok, villany- és dízelmozdonyok is - ráadásul nem mindent videóztam le, mert néha fotózni is kellett :)
Ez megy most