Brnóban kilenc éve eltöltöttem pár napot, ami alatt (munka előtt és után) bejártam az összes villamosvonalat, de nosztalgiatujával nem sikerült összefutnom. Múlt szombaton aztán végre ezt is kipipálhattam:
A képen látható kocsi - a nemrég látott pozsonyi ötablakoshoz hasonlóan - újabb, mint amilyennek kinéz: 1943-ban építették egy 1926-tól 1946-ig gyártott széria tagjaként. A formája jól láthatóan osztrák ihletettségű, konkrétan akár a bécsi M kocsi kistestvére is lehetne. Amiben különbözik, az egyben a legérdekesebb is rajta:
Igen, a kocsiszekrény alsó felét fémlemezek helyett lambériaszerű faburkolat fedi! Favázas villamossal már sokszor utaztam, fa külsejűvel még nem :) Nem tudom pontosan, hogy ennek a megoldásnak volt-e gyakorlati előnye, vagy egyszerűen csak szépnek találták, de a végeredmény egy elég jellegzetes kinézetű jármű lett.
A falécek a belső tér egy részét is uralják. A járat egyébként a helyi közlekedési szövetség oldala szerint a nyári szezonban minden munkaszüneti napon jár, és normál tarifával vehető igénybe, akárcsak az ugyanekkor közlekedő nosztalgia troli.
A kocsival való utazás értelemszerűen nem egetverően újszerű élmény, hanem pont olyan, mint bármilyen kéttengelyessel: zúg és rázkódik, a pályahibáknál csörömpöl, morogva indul, süvítve áll meg - de hát én speciel pont szeretem ezt :)
Ez megy most