Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról:
Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a szembejövő villamosok: Hódmezővásárhelyi Népkert vasútállomáson, itt, és végül a végállomáson, a nagyállomásnál.
Ugyanez a kocsi a hódmezővásárhelyi nagyállomás felől érkezve az Andrássy úti kitérőhöz.
Újra a kitérő, csak most az utca másik oldaláról. Ahogy látható, ezek a járgányok combosabbak a sima villamosoknál, hiszen nagyvasúti szilárdsági követelményeknek is meg kell felelniük. Ráadásul nem csak hosszúak (37 méter), hanem szélesek is (2,65 méter), hogy legyen bennük hely. Utóbbi kellett is, mert az első meneten teltház volt, akadt, aki inkább nem is szállt fel.
És ez már Szeged, az 1-es villamos Anna-kúti megállóhelyénél. A két város közti szakasz kb. 21 perc, a teljes utat 51 perc alatt teszik meg a járművek (itt a menetrend).
A 005-ös továbbindul a szegedi nagyállomás felé. Balra a tulajdonképpeni Anna-forrás (nem nagyon) látható, jobbra pedig a MÁV igazgatóság.
És végül egy kép a Kelemen László utcából. Itt a hátunk mögött jobbra, a Somogyi utcában működik a legendás Boci Tejivó, ahol régen minden villamosos túránk végződött. Ezer éve nem jártam ott... Mindegy, mostanában úgyis le kell mennem, megnézni a tram-traint :)
Update: Hát ez nem indul valami fényesen:
"A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében."
/ iho.hu /
Ez megy most