A magyar FIAT gyűjtők valószínűleg a legaktívabbak közt vannak, legalábbis az olasz cég gyártmányai mindig nagy számban bukkannak fel a III. Goldtimer Nyílt Naphoz hasonló rendezvényeken (a "hasonlót" akár szó szerint lehet venni, mert Ferihegyen is találkoztam már velük).
Ami szüleimnek a Topolino, az nekem a kicsit későbbi 500-as volt, vagy ahogy a családban hívtuk őket: Kisfiat, esetleg Egérkamion, Darázsrakéta. Egy barátom egyenesen hátizsáknak nevezte őket; szerinte ki kell nyitni a napfénytetőt, kidugni rajta a biztonsági övet, és így a hátunkon is elvihetjük, ha elfogyott a benzin...
Az Abarth harapósabb jószágokat épített az 500-asokból, a 695SS-ben például 38 ló dübörgött az eredeti 18 helyett. Félelmetes lehetett egy ekkora masinában 140-nel tépni :)
Na, ilyet eddig még nem láttam élőben: az 500 "Giardiniera Belvedere" még azokból az időkből származik, amikor az 500-as jelzés a Topolinót jelentette. Érdekes a karosszériája, ilyen szép állapotban kimondottan előkelő látvány volt még egy Volvo Amazon mellett is.
Egy Fiat 1300-as "fürdőkád": marha jól néz ki! Tulajdonképpen ez a típus volt a Nagypolszki alapja - a 125-ös kasztnijával -, érdekelne, hogy a rokonság mennyire volt felismerhető a szervizben.
Ez megy most