A magyar FIAT gyűjtők valószínűleg a legaktívabbak közt vannak, legalábbis az olasz cég gyártmányai mindig nagy számban bukkannak fel a III. Goldtimer Nyílt Naphoz hasonló rendezvényeken (a "hasonlót" akár szó szerint lehet venni, mert Ferihegyen is találkoztam már velük).
Ami szüleimnek a Topolino, az nekem a kicsit későbbi 500-as volt, vagy ahogy a családban hívtuk őket: Kisfiat, esetleg Egérkamion, Darázsrakéta. Egy barátom egyenesen hátizsáknak nevezte őket; szerinte ki kell nyitni a napfénytetőt, kidugni rajta a biztonsági övet, és így a hátunkon is elvihetjük, ha elfogyott a benzin...
Az Abarth harapósabb jószágokat épített az 500-asokból, a 695SS-ben például 38 ló dübörgött az eredeti 18 helyett. Félelmetes lehetett egy ekkora masinában 140-nel tépni :)
Na, ilyet eddig még nem láttam élőben: az 500 "Giardiniera Belvedere" még azokból az időkből származik, amikor az 500-as jelzés a Topolinót jelentette. Érdekes a karosszériája, ilyen szép állapotban kimondottan előkelő látvány volt még egy Volvo Amazon mellett is.
Egy Fiat 1300-as "fürdőkád": marha jól néz ki! Tulajdonképpen ez a típus volt a Nagypolszki alapja - a 125-ös kasztnijával -, érdekelne, hogy a rokonság mennyire volt felismerhető a szervizben.
Hoppá: azt tudtam, hogy Jugoszláviában is gyártották ezt a típust (a Tristać becenévre érdemes rákeresni a neten), de konkrét Zastava feliratút még nem láttam belőle. Elég díszesnek tűnik az eleje, lehet, hogy ez nem is 1300-as, hanem 1500-as?
Gyerekkoromban ez volt a leggyakoribban látható olasz sportkocsi :) Magyarországon: a 850-es. Mindig is kicsit bambának találtam az elejét, de aranyosnak minden más aspektusból. Nagyobb volt, mint az 500-as, úgyhogy ez rendes autószámba ment!
Hátezmeg... bár végülis, őt is a Fiatnál tervezték át a 124-esből. Még mindig furcsa OT-s rendszámmal látni egyet-egyet belőlük.
És végezetül: biztosan tudnom kellene, hogy ez melyik modell, de fogalmam sincs. Viszont elég jól nézett ki! Valaki segítsen ki: mit látunk?
Folyt.köv.
Ez megy most