A múltkori látogatásom során az egyik első dolog, amit a kassai repülőmúzeumban láttam, ez a "kétéltű" LIAZ tornyoskocsi volt:
Rögtön tudtam, hogy több szempontból is klassz helyen járok! Arra viszont nem számítottam, hogy két kisebb terem is tele lesz pakolva igazán öreg autókkal:
Ha jól sejtem, ezek a járgányok a Cassovia Retro Košice veteránklub tagjainak tulajdonai. Sajnos olyan kis helyen voltak összezsúfolva, hogy csak egy részüket tudtam lefotózni - egy másik csarnokban meg záráskor szó szerint majdnem rámlakatolták az ajtót, miközben kattintgatni próbáltam :) Ez itt fent mindenesetre egy Jawa Minor roadster. A harmincas évek második felétől '46-ig gyártották, 19 lovas motorral, amivel az aszfaltot talán nem szaggatta fel, de meglehetősen jól nézett ki.
A múltkor a pozsonyi közlekedési múzeumban mutattam egy "delfinorrú" Tatra 57-est, és itt is volt belőle. Rögtön több is:
Ott említettem, hogy egy idő után hűtőráccsal gyártották a típust, hát most egy ilyet is tudok mutatni! Nekem jobban tetszik a rácsos orr, de érdekelne, hogy más hogy van ezzel.
A dizájnja alapján ez is lehetne 57-es, de a táblájára az volt írva, hogy Tatra 30. Talán a színe miatt, de volt egyfajta játékautó hangulata :)
Egy Opel Kapitän 1950-ből - ebből a szögből nézve elég amerikaiasan néz ki, nem? Persze tudom, nem véletlen.
A Škoda 440 az Octavia elődje volt, a rokonság már ránézésre is látszik. A hűtőrácsot, vagy nem is tudom, minek nevezzem, kicsit túlgondolták, nem?
Végezetül: ez az Ikarus csak úgy ott állt az egyik csarnok előtt, én meg csak úgy lefotóztam. Az Avia alapú 543-as midibusz a rendkívül ortopéd kinézetű 553-as típus utódja volt, és viszonylag normális kasztnit kapott. Hogy ez a konkrét példány mikori gyártású, azt majd reményeim szerint kommentben megfejti valaki, de nem tippelem túl öregnek. Jó volt egy kis hazait látni itt, bár ugye ő csak félig-meddig magyar. És igen, az ott a háttérben egy Volga :)
Ez megy most