Az előző bejegyzésben azt írtam, hogy kicsit ráuntam a budapesti villamosokra, aztán másnap beestek ezek a képek a postafiókomba, és rájöttem, hogy mégis itt az ideje budapesti villamosokról írni :) A fotókat Karl Holzinger készítette 1977. augusztus 29-én, ami a jelek szerint egy enyhén felhős hétfő volt.
2000-es ikerkocsi indul 33-asként Óbuda felé a Váci út Nyugati - akkor Marx - téri végéből. Érdemes megnézni, hogy a háttérben távolodó pótkocsis szerelvény mögött épp a sínt hegesztik. Pontosabban egyvalaki éppen szünetet tart a hegesztésben, amíg elmegy a villamos, hárman pedig segítenek neki ebben :)
Az Árpád út - Váci út torkolatában vagyunk, és egy másik 2000-es ikerkocsit látunk, mely 10-es villamosként kanyarodik a Megyeri csárda felé. A balszélen látható kék-fehér ZiL-nek szinte hallom a hangját, ahogy kanyarodás után gyorsítani kezd.
1980 szilveszteréig a Szent István téri piac mellől indult az egyvágányos 8-as villamos. A külföldi villamosbarátok gyakran fotózták ezt a végállomást, mert elég egzotikus látvány volt, főleg azzal a díszes homlokzatú házzal a háttérben balra.
Ugyanez a hely másik szögből, egy másik villamossal, mögötte bónuszként egy Mukival. A két képet összehasonlítva látható, hogy a 2000-es ikerkocsik mennyire nem voltak egyformák: ennek itt tolóajtóval lezárt, míg az előzőnek lecsapható rácsos nyitott peronja volt. A képen látható egy régi formátumú, kivilágítható villamosmegálló-tábla is.
Talán az előző két kép készítése után a belváros felé tartva készült ez a fotó az angyalföldi Béke téren. Az UV villamos - bár legalább két generációval korszerűbb az eddig látott ikerkocsiknál - meglehetősen öregnek tűnik a hátul felbukkanó csuklós Ikarushoz képest, mely egyébként a piros 32-es viszonylaton közlekedik.
Zárásul ugorjunk át délre: ez a 31-es ismét egy ikerkocsi, de még favázas, és a ferencvárosi Máriássy utca azon részén halad, melyet azóta eltüntetett a Rákóczi híd építése. Ez a villamos ekkor már 64 éves volt, és csak hónapjai voltak hátra a selejtezésig. A villamostól nekünk balra eső Żuk mikrobuszról csak nemrég tudtam meg, hogy a Warszawa (amit varsavának kellene ejteni, de mindenki varszavának mondja) alapjára építették, ami meg ugye a Pob(j)eda licensze volt. Jó régre visszanyúló pedigréje volt, pedig a nyolcvanas években gyerekszemmel nézve egész korszerűnek tűnt!
A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Karl Holzingernek. A képek szerzői jogai őt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!
Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!
Ez megy most