Három a magyar igazság*: az év első heteiben megnéztem a szegediek leendő 2-es villamosát, láttam tanulómenetet a miskolci 1-es vonal azóta már megnyitott hosszabbításán, és természetesen elmentem Debrecenbe is, ahol ugyan még kicsit távolabb állnak a megnyitástól, de itt-ott már így is látszanak az új sínek.
Az új 2-es villamos (azért "új", mert régen is volt 2-es villamos Debrecenben (ha nem is hosszú ideig), de ennek semmi köze ahhoz) a város jelenlegi egyetlen villamosvonaláról fog leágazni, és egy túlnyomó részt lakótelepekkel beépített területet fog feltárni. Az útvonala nagyrészt a mai 31-es és 32-es buszokét fedi le, mely vonalak ma csuklósbuszokkal közlekednek, nem éppen ritkán.
Itt láthatjuk a kiágazást, melyet az elmúlt hónapokban építettek be. Aki még nálam is kevésbé ismeri a várost: ha nem lenne levágva a kép, a jobb oldali modern épületen túl a Nagytemplom hátulját láthatná. Eddig a pontig fog az 1-es és a 2-es villamos együtt haladni, a legszűkebb értelemben vett belvároson át.
Az új vonal külső része egy lakótelepet megkerülő "óriáshurok" lesz: az egyik oldalán megy kifele a tuja, a másikon vissza (valahogy úgy, ahogy a pesterzsébeti villamosnak kellene kinéznie a mostani 51-es és 52-es vonalak helyett). Az egyvágányos szakaszon nem láttuk sok nyomát építkezésnek, az odáig tartó kétvágányoson viszont igen: közművek, tereprendezés, új oszlopok - de van, ahol már a pálya alapja is megvolt.
A séta közben szépen besötétedett, így a készült felvételekből összeállított videón a munkaterületek látványa mellett elsősorban a csuklós buszokat érdemes figyelni: ezeket nem direkt vártam meg, csak mindig jött egy-egy valamelyik irányból. Klassz lesz az a szakasz, ahol a sínek egy fasor két oldalán fognak menni. A vonal nagyrészt a közúttól elkülönítve fog futni, úgyhogy a mostani buszok utasai szerintem jól fognak járni a cserével...
*"... és egy a ráadás": remélhetőleg ez a budapesti 1-es villamost fogja jelenteni a közeljövőben
Az utolsó 100 komment: