Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Segédábra Berlin közepéhez (remake)

2012.04.12. 18:00 :: Hamster

Ezt a bejegyzést véletlenül felülírtam, és mivel nem vettem észre, párszor rá is mentettem, lehetetlenné téve az undo-t. A rámásolt szövegből végül másik bejegyzés lett, így legalább a kommentek megmaradtak az üres bejegyzés alatt, de az összkép azért zavaró maradt. Mivel a jelek szerint az olvasók közül senki se mentette le a szöveget, kénytelen vagyok megpróbálni újra megírni, mert nagyon kietlen és rideg világ lenne az, amiből hiányzik ez a bejegyzés ;)

Amikor 2005-ben Riannával és Interszitivel spontán turistává változva (a szokásos villamos-és-vonat-fotózós turista helyett) felmentünk az Alexanderplatz-i tévétorony kilátójába, és az üvegen át kifotóztam az alkonyatba, nem sejtettem, hogy pár évvel később mérges leszek, hogy csak ilyen minőségű emléke maradt a látogatásnak:

Persze a Berlini Fal ekkor már nem állt, de a látvány azért kicsit más volt, mint most. Például itt baloldalt, a középvonaltól lefelé még látható volt az azóta lebontott Palast der Republik, a koncert- és rendezvényközpont, mely az NDK parlamentjének is helyet biztosított, és amit a köznép a funkcik autómániája (mégse járhattak Trabanttal vagy Ladával!) miatt Volvográdnak, esetleg Erich lámpaboltjának nevezett. Egyébként kicsit később, a bontáskor szintén képviseltette magát a svéd gyártó :) Emellett 2005-ben még csak építették az azóta már elkészült új főpályaudvart. Mindezen túl még egy érdekes dolgot lehet látni a panorámán: hogy milyen közel voltak egymáshoz a kettévágott Berlin legfrekventáltabb pontjai, a hiradókból ismert híres vagy hírhedt terek és határátkelők!

Ezen a sematikus vázlaton látható, hogy az akkori Berlin-Mitte városrész bár kelethez tartozott, három oldalról is "nyugattal" volt határos. Mindezen túl átment alatta két nyugati metróvonal, egy nyugati S-Bahn vonal, és átment rajta egy nemzetközi forgalomban is használt vasút. És a tévétornyból ez nagyjából teljesen átlátható volt - bár a képen értelemszerűen csak egy kivágás látható. Mégis, a Berlin Falas sorozat értelmezésében talán segít, ha a konkrét képen is elhelyezzük, hogy mi hol történt:

A pontozott vonal (nagyon) hozzávetőlegesen a Fal futását mutatja, még pontosabban  a Mitte kerület nyugati határán emelt erődítését. Baloldalt a Potsdamer Platz felhőkarcolóit és fényeit láthatjuk, melyek helyén annak idején a halálzóna legvédettebb, és egyben legabszurdabb része állt. Mögöttük a távolban a Zoologischer Garten pályaudvar környékének fényei sejlenek, ahol Nyugat-Berlin modern mondén városközpontja volt, a Vilmos császár emléktemplommal, a Kurfürstendamm kezdetével, és a Budapester Strasse-val. Ha a fotó folytatódna balra, ott, ahol a piros vonal találkozna a vízszintes középvonallal, találnánk a Checkpoint Charlie-t, a leghíresebb átkelőhelyet a Falon. Közepén alul a Berlini Dómot látjuk, ahonnét nemrég készítettem egy sor panorámát. A jókora épület - akárcsak a Palast der Republik - a Múzeum-szigeten áll, ennek túlpartjáról indul a híres - jelen pillanatban leginkább építési területként funkcionáló - sugárút, az Unter den Linden, ami a Pariser Platz-ban végződik, melynek közelében van a magyar nagykövetség... no meg a kicsivel talán híresebb Brandenburgi Kapu, melyet a Fal  annak idején nyugat felől megkerült. Tőle jobbra kivehető a Reichstag egykori - a Bundestag mai - épülete a jellegzetes kupolával. Előtte egy csúnya modern toronyépület látható, az 1976-78 között épített Nemzetközi Kereskedelmi Központ (az NDK-sok nagyon szerették a toronyépületeket, szerintem Kelet-Berlinben több ilyen volt, mint Nyugat-Berlinben). Tőle jobbra egy íves valami látható: az a Friedrichstrasse-i pályaudvar csarnoka - ez volt az a hely, ahol keleti területen lehetett átszállni a nyugati metró és a nyugati S-Bahn közt, és ahol a Könnyek Palotája állt. Jobboldalt előtérben pedig természetesen a Spree folyó látható - felette többek közt a Stadtbahn hídjával -, melynek kapcsán mindenkinek ajánlani tudom, hogy ha Berlinben jár, szánjon rá egy kis időt némi hajózgatásra: a rövid belvárosi körön túl sokórás túra is elképzelhető, mivel a várost és környékét úgy járják át a folyók és csatornák, mint az autópályák.

No, ennyi lett volna ez a bejegyzés, ami egyfajta könyvjelző a Berlinnel foglalkozó bejegyzéseimhez :)

46 komment · 2 trackback

Címkék: utazás történelem berlin németország idegenforgalom berlini fal

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr54341718

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fallal és anélkül, második rész 2016.02.21. 02:29:11

Előző rész: a Potsdamer Platztól a Niederkirchner Strasséig Eredetileg csak egy rövid összeállítással készültem a Fal által okozott, ma is látható berlini sebhelyekről, aztán 12 órával később be kellett látnom, hogy okosabb lenne több részre osztani a...

Trackback: Fallal és anélkül, első rész 2016.01.28. 19:05:44

Pár hete írtam arról, hogy Berlin folyamatosan változik, és lassan eltűnnek azok a foghíjak, melyeket a Fal lebontása hozott létre. Persze az az igazság, hogy egy 160 kilométer hosszú, helyenként legalább 20-30 méter széles foghíjról beszélünk, ami nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@milliliteratura: Azt én gondoltam mindig magamban. Ugye innen közvetítették azokat a borzasztó Schlágerkosár, vagy valami hasonló nevű könnyűzenei mozgáskultúrai izéket, amiket a magyar tévé is adott néha? Én nem tudtam akkoriban, hogy a parlamentjük is itt ülésezik.
ááá, már értem! :)
@Hamster: na az egy durva épület volt. Már írtam egyszer asszem pont ide, hogy tükörkép volt belül. Mozgólépcső csak egy, és arra ment, amerre kellett mennie! Ez komoly! Ha mentek be a népek, akkor fölfelé, ha jöttek ki, akkor lefelé. Volt színházterme ugyanis, ott játszottunk 2 héten keresztül. Egyszer elkéstem, és már lefele ment a lépcső, nekem meg ugye fel kellett mennem. Na azt a sziszifuszi futást a lemenő lépcsőn fel nem kívánom senkinek.
@Hamster: a ballast a nép száján is forgott állítólag. amúgy én 79-es vagyok (na, melyik szolgáltató? :), szóval mire kezdtem felfogni, hogy van ndk, már meg is szűnt. fogalmam nincs, hogy magyarországon közvetítettek-e bármit is onnan... (viszont hangulatos műsor lehetett :)
apám, két hete már kommenteltem egy mai posztot. cool :)
@milliliteratura: Jaja, kiköpött egy TARDIS ez a blog.hu kezelőfelület ;)
@milliliteratura: én meg nem tudok egy mait. :P
@Rocko-: nekem se megy a prágaiba a kommentelés. Azt írja, hogy hiba történt, próbáljam újra.
@Rocko-: szerintem Hams keze van a dologban, biztos kevesellte a kommenteket ebben a remek remake-ben, és így akarja elérni, hogy itt is meglegyen a 30-40 komment. :)
@Kicsi Kacsa: :)))
hát jó...

szóval amikor Berlinben jártam...
ettem egy berlinert. ja nem, ischlert.
@Rocko-: amikor ÉN jártam Berlinben... épp 2 éve. Alig ismertem rá.
Nem emlékszem mit ettem :D
@Kicsi Kacsa: én egy Friedrich Strasset, jól átsütve.
@Rocko-:Jó, ilyet én is tudok, virsliben: kérjél Bécsben egy Frankfurtert, és kérjél Frankfurtban egy Frankfurtert. Nem ugyanaz lesz.
@Kicsi Kacsa: Berlinben berlinert kell enni, meg currywurstot, de ezt már megbeszéltük ezer éve egy másik bejegyzésben, nem? :) Azt viszont nem tudom, mondtam-e, hogy amikor azt kell mondani, hogy körivurszt (esetleg kaerivuh'szt), akkor mindig az jön ki, hogy "körivörszt", és csak buta nézéseket kapok kaja helyett :)
@Hamster: sztem az a baj, hogy körrivurszt helyett körivursztot mondasz. Azt 2 r-el kell ejteni :P
Picasso élete c. film jutott eszembe, amikor vizet kér a szállásadónőjétől. :))
@Hamster: Bécsben kérjél Debrecenit! Meg fogsz lepődni :)
@Hamster: - Hogy hívnak?
- Pistike.
@Kicsi Kacsa: Miért, ott mit hívnak úgy? Elvileg a német nyelvterületi Debreziner az a sertésből készült, fűszeres debreceni, nem?
@Hamster: igen, meglepő, de debrecenit adnak, ha azt kérsz. :)
Nem úgy, mint Párizsban, hiába kérsz párizsit, csak néznek rád hülyén :D
@Kicsi Kacsa: Dehogy kell két r-rel, legfeljebb kicsivel másfél alatt... Amúgy egyszer kipróbáltam, és Németországban a McDonald's-ben (németnek kinéző pultosnál) "hamburger"-t (hámbu'ge't) kértem. Nem értették, úgyhogy hembörgört kellett kérnem :)
@Kicsi Kacsa: Amiből a "magyar" párizsi lett, azt a németek lyonernek hívják, az amerikaiak meg bolognainak :) Megwikiztem, Párizsban cervelas néven lehet, hogy ismerik. De szerintem az valami más lehet, mint amit én itthon annyira szeretek, még akkor is, ha tudom, hogy absnicliből van, ami szintén egy szép magyar szó :)
@Kicsi Kacsa: @Hamster:

Azért ha Berlinben párizsit akartok enni, ne kérjetek Pariser-t, mert ott egy kicsit teljesen más a jelentése.
"absnicli" - húúúúúú, régen hallottam ezt a szót! Pedig ez az ingyen avagy igen olcsón adott felvágottvégeket jelenti. Kis szerencsével finomabb részekhez is hozzá lehetett jutni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: öööö, izé, amolyan rossznénit jelent? :D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Német hentesnél én kizárólag a "davon bitte" nevű felvágottat szoktam vásárolni, a hozzá tartozó mutató mozdulattal :) Magyarul se tudom, mi micsoda, majd pont németül fogom tudni! Jó szar is lett anno a szóbeli nyelvvizsgám, mert ezt húztam: egy konyhaasztalos képet zöldségekkel, húsokkal, beszéljek róla, mit látok, mit szeretek... Én, aki amikor nagyi mondta, hogy menjek le, és hozzak zöldpaprikát, hoztam neki erőset, mert hát az volt a legszebb zöld...
@Hamster:

Német hentesnél én kizárólag a "davon bitte".....

Erről jut eszembe az Ötvös Csöpi poén, miszerint ''Mindenhol van magyar.''
Szüleim kint dolgoztak, a nagymamám is sokat volt kint, és (nem szívesen, de)lejárt vásárolni. Az eladó mindig németül beszélt vele, a mama meg mindig mutogatott. Hozzátartozik, hogy a mamám hangszálai megsérültek egy műtétkor, így nem tudott hangosan beszélni. Egyszer az eladó nem értette mit mutogat a mama, ezért a mama bement a pult mögé, előkapta a rúd Jagdwurstot, az eladó kezébe nyomta, és valamit mondott magyarul, asszem tán, hogy mennyit kér belőle.
Az eladó magyar volt.
Onnantól a Mama ha lement vásárolni, akkor tudtuk, hogy két-három óráig oda van, mert Emesével traccsol.
@Rocko-: jó isten, csak nem kannibál vagy???!!!

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: én ott voltam először christopher street dayen, rohadt jó hangulat volt, és csak egy idő után esett le, hogy miért van azonos nemű párja a többségnek, amikor megláttam a rendőrautó motorháztetején a szivárványos zászlót :)
(ők hivatalosan voltak kint, nem hivatalból!)

a pariserből is sülhet ki jó dolog, ha jótól kéred :)

@Hamster: ezzel én is így vagyok, egy mammutot csak erősebb napjaimon tudok megkülönböztetni egy pitypangtól. szellemben-lélekben igazolatlanul hiányoztam az összes biológia-óráról.
egyébként nem kell cifrázni, hanem egyre hangosabban kell üvölteni, hogy "abból aggyá b+", és ütemesen verni mutatóujjal a hűtőpult üvegét a megfelelő helyen. tokiótól buenos aires alsóig működik :)
@milliliteratura: ich bien ein jannibaler. ja nem, nem vagyok az. :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :)))

a telefon bécsbe... nagy kedvenc. pláne, hogy egy időben muszáj volt bécsben magyarral konzultálnom, és kellett várnom 2 percet hívás előtt, mig kiröhögöm magam, közben meg türtöztetnem, hogy ne rendeljek dexion salgot.
@Hamster: Hamster!!! Berlinben Berlinert????? Pfannkuchent talán! Berlinben berliner-nek az itt élők nevezik magukat, a lekvárral töltött fánkot azonban nem!

A currywurst-ot én mindig pommes-al eszem, ráadásul rot-weiß :)
Kérdés, mi a rot-weiß??
@Hamster: a Lyonert is leginkább Schinkenwurst néven lehet megtalálni :)))
@berlin_mount:

Kérdés, mi a rot-weiß??

- Ketchup és Mayo
- Berlin zászlajának színei a medve van fehérben, mellette két piros csík
@berlin_mount: " rot-weiß??"
olyan, mint a roitweiller, csak finomabb. :)
süti beállítások módosítása