No, mostanában kicsit túlzásba vittem a vaskerekűeket, úgyhogy autózzunk, pontosabban garázsozzunk egyet! Ugyan Mercedeseztünk, Ferrariztunk, mindenféléztünk már onnan az elmúlt hónapokban, azért még maradjunk egy kicsit a régi és/vagy drága kocsik berlini gyülekezőhelyén, a Classic Remise-ben! (Ha valahol rosszul ismertem fel a képen látható kocsit, írjátok meg kommentben, hisz közismerten nem az autók a szakterületem:)
Ha jól sejtem, ez egy Lamborghini Espada, amiről gyerekkori autóskártyás élményeim vannak csak - most meg ott állt előttem az üvegdobozban.
DeTomaso Panterám viszont matchboxban is volt, rögtön kettő is (már fogalmam sincs, miért). Imádtam: a formáját, a nevét, mindent!
A Lancia Stratost valószínűleg űrhajónak tervezték, csak nem készült el hozzá a hiperhajtómű, ezért inkább autóként gyártották :)
És maradjunk még kicsit az "olcsó" olasz autóknál: ez itt egy Maserati Biturbo Spyder. Ő már az olasz kocsik kockásodó korszakában készült, de azért nem csúnya. Tényleg, nem volt ilyen is autóskártyán? Valahonnan csak megtanultam, hogy van olyan, hogy biturbó...
A Fiatról elsősorban az olcsó autók jutnak eszembe (leginkább nagybátyám egérkamion 500-asa), de csináltak ők szép kocsikat is. Igaz, a képen láthatót a Pininfarina rajzolta, ha jól tévedek.
A Monteverdi egy svájci kisszériás gyártó volt, amiről bevallom, ezelőtt még sose hallottam. A fentebbi, szerényen High Speed 375 L névre keresztelt típus kasztniját a Carozzeria Fissora gyártotta, valószínűleg ezért voltam biztos abban, hogy olasz járgányról van szó. Piszkosul tetszett. Amikor ilyen autókat látok, elkezdem sajnálni, hogy nem vezetek autót. Meg hogy nem vagyok multimilliárdos, hogy vehessek egyet :)
És haladjunk tovább északra: ez a Porsche 356 Speedster a cukiság kategóriába tartozik. A kis púp a bal oldalon vajon a visszapillantót rejti?
És itt egy kétliteres motorral épített Carrera verzió is, ami eléggé a teteje volt a sorozatnak. Mondjuk szerintem én nem férnék el benne - kérdés, hogy ez a kocsi hibája-e.
Egy üvegszálas műanyag tüskés rája, azaz egy Chevrolet Corvette Sting Ray. A Corvettek nem a kedvenceim, de ez és a rákövetkező generáció mindig tetszett.
Akinek nem jön be a fekete szín, annak itt van pirosban is.
Akinek pedig mégse tetszett a piros, annak itt van egy másik fekete :) És ezen a hármon kívül még legalább egy további Sting Rayt is láttam az épületben, szóval ez se egy ritka típus errefelé.
Rezidens amerikaiautó-mániás kommentelőnk :) majd kijavít, de szerintem ez egy Cadillac Series 62 kabrió 1960 körülből (legközelebb nem felejtem el lefotózni az ablakba kitett táblákat). Őszintén szólva nekem ez a stílus túlságosan pöffeszkedő, de azt hiszem, értem, miért volt egy életérzés fontos része.
És zárjuk le ezt a bejegyzést egy Shelby GT 350-nel, a Ford Mustang felpimpelt változatával a hatvanas évek második feléből. A hűtőrács mögé tett fényszórók viccesek, mintha mozdony akarna lenni :)
És a végén a szokásos kérdés: végigolvassa valaki az ilyen bejegyzéseket? Van rájuk igény?
Ez megy most